S Saelen skrev:
Byggnaden är cirka 4x2 meter, hälften bastu och hälften relax. Takhöjd 235 - 210 cm.
Lavarna i bastun är 196 cm långa om jag minns rätt och det är inga problem att sitta 3 personer samtidigt. Däremot blir det ju trängre i relaxen om alla ska sitta där samtidigt men 3 pers är inga problem.
Fantastiskt! Jag måste börja till våren!
Du! Har du någonsin haft ner den på hjulen? Vad jag far efter är om hur mycket konstruktionen flexar om man drar den efter väg. Hur mycket skiljer det i värme mellan övre och nedre lave på ett ungefär? Känner du att kaminen räcker till eller skulle man klara sig med mindre?
Sorry alla frågor men jag blir så taggad(y)(y)(y)
 
Nej inte än. Det är inte tänkt att den ska rulla runt på vägarna. Däremot ska den vara flyttbar ifall att.

Harvian är alldeles lagom och det blir väldigt varmt om man vill.

Skillnaden mellan lavarna är inte så stor. Jag föredrar oftast nedre laven och mer ånga. Eftersom det är glesgolv så kommer det in kallare luft på golvet men inte så det stör mig. Har ett par pallar att vila fötterna på eller så använder jag hjulhuset.
 
Tack för att du utöver den arbetstid du lagt på bygget delat med dig och varit vänlig nog att svara på följdfrågor. Du och andra som delar bilder och text på diverse projekt ska ha guldstjärnor!
 
  • Gilla
bruka och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.