Mikael_L
Finns det någon som har ett och vill få lite fler objekt?
Två använda elektriska handverktyg på tilled golv: borrmaskin överst, borrskruvdragare nederst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En sån där gammal outslitlig B&D i metall.
Jag har för mig att jag även har någon cirkelsågstillsats, eller sticksågs-do till sådana här b&d.

• Gilla
  • Älska
LoweW och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Annars kan tråden i sig få bli ett digitalt verktygsmuseum.
Lägg in bilder på coola och ocoola gamla verktyg och maskiner här.

• Gilla
  • Älska
Immobil och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Annars kan tråden i sig få bli ett digitalt verktygsmuseum.
Lägg in bilder på coola och ocoola gamla verktyg och maskiner här.
Det var så jag tolkade namnet.. kikade in för o se gamla grejer :D
Kul med gamla saker.

Minnie Mesola
Mikael_L Mikael_L skrev:
Finns det någon som har ett och vill få lite fler objekt?
[bild]

En sån där gammal outslitlig B&D i metall.
Jag har för mig att jag även har någon cirkelsågstillsats, eller sticksågs-do till sådana här b&d.
Åhh.
En sådan Black and Dekker med två Hastigheter köpte farsan i början på sjuttiotalet. Mest imonerade slipskivetillsatsen.

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Kan bistå med denna. :)

• Gammal sticksåg, sliten, svart och orange, metall och plast, rostfläckar, ligger på vit yta.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
LoweW och 3 till
  • Laddar…
Skiftnyckel från torshälla

• Gammal skiftnyckel med trähandtag på en smutsig metallstege. Verktyg, arbete, slitage, underhåll, hantverk.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
GK100 och 5 till
  • Laddar…
Tvåväxlad handborr som min farfar köpt. Fick den av min far vid en flytt för nått år sedan. Hade aldrig sett den tidigare. Tror inte min far använde den nångång.

• Gammal handdriven borrmaskin med röd handtag och grönt trälåda. Märkt "Made in Poland". Vintage verktyg.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
lerpoel och 6 till
  • Laddar…
Jag upptäckte nu, när jag hadde borren framme, att det saknas nog ett handtag. Mellan veven och chucken är det gängade hål på vardera sida där jag antar att handtaget ska sitta. Blir nog lite lättare att hantera den om man har ett handtag där i alla fall.

Kan ju även tillägga att min farfar var bortgången redan innan jag föddes (för snart 44 år sedan) så min far har haft den här liggades någonstans i hela mitt liv, tills de flyttade och han "hittade" den :D

Ett nytt handtag är enkelt att tillverka om du bara hittar en skruv med rätt gänga som passar i hålet. Limma fast den med epoxy i ett borrat hål i en hemgjort trähandtag så får du ett handtag som går enkelt att skruva fast eller skruva loss.

Den där sortens drillborrskaft är det bästa som finns att borra med då man bygger eller reparerar en träbåt på klink.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.