4 087 läst · 6 svar
4k läst
6 svar
Verktygslåda för måleriverktyg?
Hej,
Jag tänkte bara höra hur ni förvarar alla era måleriverktyg dvs spacklar, penslar, tråg, rollers, roller-förlängningsskaft, slipverktyg etc? Om man bor i villa och har ett förråd med gott om plats så kanske det inte är något problem, men bor man i lägenhet så vill man kanske kunna samla allt lite mer kompakt men ändå kunna hålla verktygen i bra skick. Så frågan är om ni använder en vanlig verktygslåda, en bag eller någonting annat bättre?
Tack på förhand!
Jag tänkte bara höra hur ni förvarar alla era måleriverktyg dvs spacklar, penslar, tråg, rollers, roller-förlängningsskaft, slipverktyg etc? Om man bor i villa och har ett förråd med gott om plats så kanske det inte är något problem, men bor man i lägenhet så vill man kanske kunna samla allt lite mer kompakt men ändå kunna hålla verktygen i bra skick. Så frågan är om ni använder en vanlig verktygslåda, en bag eller någonting annat bättre?
Tack på förhand!
Någon som vet om den här är bra (se 'Målarlåda' längst ned på sidan):
http://www.anza.se/Templates/ProductViewSubGroups2.aspx?PageID=22f73812-a7a2-40b8-b7ff-e8c47ccc54f0&SubGroup=1fd851cc-cd94-4475-9eaa-5f8fd0a67401
http://www.anza.se/Templates/ProductViewSubGroups2.aspx?PageID=22f73812-a7a2-40b8-b7ff-e8c47ccc54f0&SubGroup=1fd851cc-cd94-4475-9eaa-5f8fd0a67401
Produkter som diskuteras: "Målarlåda"
Målarlåda Roll It Ready
Måla plank- och staketvirke snabbt
1 399 kr inkl moms
Läs mer
Den är jättebra, men troligtvis väldigt dyr. Jag har en sån, men den står i garaget och är full med grejer man inte använder.
Jag har mina verktyg i gamla vävlimsspannar. Billigt och bra.
Jag antar att om man jobbar som målare så har man alla verktyg man använder regelbundet framme, så då kanske verktygslådan blir full av sånt man inte använder. För egen del så målar jag bara någon gång då och då, så då är det både troligt och oönskvärt att verktygslådan är full med prylar som jag inte använder (förrän nästa gång det är dags att måla!).5.2 racing skrev:
Får se hur dyr verktygslådan ovan är och hur bra den är, annars får jag väl välja en "vanlig" verktygslåda.
lådor av denna typ och storlek ligger på mellan 700 och 900 ink moms
finns även hos Alcro som målarlåda /lärningslåda men med ett helt annat pris ca 3500 + moms ink verktyg
finns även hos Alcro som målarlåda /lärningslåda men med ett helt annat pris ca 3500 + moms ink verktyg
Produkter som diskuteras: "målarlåda"
Målarlådor & målarboxar
Målarlådor eller målarboxar är särskilda verktyg som gör det lättare och snabbare att måla stora mängder virke eller liknande material. De är utformade för att hålla målarfärgen och virket på plats medan du målar, vilket minimerar
Läs mer
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur ska jag tänka; besiktning m. dolda-fel försäkring eller inte?
Köpa & Sälja hus -
Måleriverktygslåda
Färg, Måla & Tapetsera -
Välja rätt verktygsvagn/mobil verktygslåda (ej arbetsbänk med förvaring) modell större
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Förslag på bra verktygslåda?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Första verktyg till verktygslådan Behöver julklappstips
Verktyg, Maskiner & Fordon