1 866 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
Verktyg till oljetank
Hej
En tigersåg fungerar alldeles utmärkt. Jag sågade ner min tank (4 m3 tank i 3mm plåt i sidor o 4 mm i botten) på helg med hjälp av en 400 kr såg från CoopForum. Bladen köpte jag på järnaffären. Gick kanske 8 korta blad av märket ESVE. Kör korta tag och kyl bladet mellan tagen. Om du undviker att köra bladet hett, håller det mycket längre. Den svaga punkten på billigare tigersågar är anhållet. Se till att sågen ligger ann mot plåten när du sågar och inte studsar, så håller sågen bättre.
En tigersåg fungerar alldeles utmärkt. Jag sågade ner min tank (4 m3 tank i 3mm plåt i sidor o 4 mm i botten) på helg med hjälp av en 400 kr såg från CoopForum. Bladen köpte jag på järnaffären. Gick kanske 8 korta blad av märket ESVE. Kör korta tag och kyl bladet mellan tagen. Om du undviker att köra bladet hett, håller det mycket längre. Den svaga punkten på billigare tigersågar är anhållet. Se till att sågen ligger ann mot plåten när du sågar och inte studsar, så håller sågen bättre.
Vi körde också med tigersåg, dock valde vi att hyra en istället. Annat att tänka på är Absol för att suga upp det sista som blir kvar av innehållet, gummiskrapa att skrapa rent med först och dunkar att samla upp den sista slatten olja i. Vår tank på tre kubik sågade vi ner på en dag utan större besvär.
Jag körde med en dyr ny lånad tigersåg.....
var inte kul när jag körde sönder den
Det blev ett "meganyp" när jag körde i full fart genom ett vinkeljärn.
Efter det så tog jag fram rondellen gasmasken o brandsläckaren :-X
Fungerade bra trots allt.
Hällde i sågspån o vatten i botten innan jag började.
Senare köpte jag en billig tigersåg o skar ner pannan i småbitar.
var inte kul när jag körde sönder den
Det blev ett "meganyp" när jag körde i full fart genom ett vinkeljärn.
Efter det så tog jag fram rondellen gasmasken o brandsläckaren :-X
Fungerade bra trots allt.
Hällde i sågspån o vatten i botten innan jag började.
Senare köpte jag en billig tigersåg o skar ner pannan i småbitar.