Hej!

En snabb fråga eftersom jag inte ens vet var jag ska börja söka.
Jag skulle vilja komma i kontakt med en ventilationskonsult som inte nödvändigtvis ska sälja på mig en massa grejer utan hjälpa mig med ventilationsritningar och beräkningar på olika lösningar. Detta helst i närheten av Laholm/Båstad/Halmstad.

Nån som vet?

MVH
/Ove

Jag kompletterade min självdragsventilation med mekanisk frånluft, kanaler dragna på vinden och utblås vid taknocken. Jag fick jättebra hjälp av Alig ventilation, kolla http://www.alig.se. Konsultation via telefon utan kostnad, skickade in en orginalritning på hur huset är byggt, fick en principskiss för ventilationen tillbaka. Efter två telefonsamtal för att räta ut några frågetecken kunde jag bygga hela ventilationen själv utan någon tidigare erfarenhet alls. Fick dessutom ett bra pris på delarna, fraktfritt vid beställning över 1000.-

Jag är helnöjd med den hjälp jag fick.

Tackar för tipset! Ska ringa till veckan!

Om man får fråga - vad gav du för delarna? Jag har tänkt att installera ett FTX så jag kommer att behöva ca. dubbelt så mycket rör om jag tänkt rätt.

MVH
/Ove

Minns inte exakt men det var strax under 8000.- med fläkten. FTX aggregat är ju dyrare förståss, jag har en vanlig isolerad kanalfläkt. Men jag tyckte det var prisvärt.

• Gilla
Sanguis
  • Laddar…
tackar för det!

Det låter väldigt prisvärt.

Får se vad jag får för pris... :)

MVH
/Ove

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.