373 läst · 6 svar
373 läst
6 svar
Ventilation garage pris
Hejsan, jag har ett garage som jag skulle vilja installera lite ventilation i. Vill veta vad som kan göras och hur mycket det kan kosta.
Har inga specifika krav på hur mycket som ska ventileras men vad jag vet finns inget just nu.
Det är ett separat byggnad med el och till för en bil.
Har inga specifika krav på hur mycket som ska ventileras men vad jag vet finns inget just nu.
Det är ett separat byggnad med el och till för en bil.
Är garaget uppvärmd?
Det enklaste är två ventiler diagonalt mot varandra, en nere vid golvet en uppe vid taket i motstående vägg.
Nästa steg är att byta ena ventilen mot frånluftsfläkt, konstant fart, fuktstyrd, tyristorstyrd, etc.
Typ sista steget är (mini)FTX
Det enklaste är två ventiler diagonalt mot varandra, en nere vid golvet en uppe vid taket i motstående vägg.
Nästa steg är att byta ena ventilen mot frånluftsfläkt, konstant fart, fuktstyrd, tyristorstyrd, etc.
Typ sista steget är (mini)FTX
Nej, garaget är inte uppvärmt.
Okej, hur mycket skulle såna lösningar kosta? Både om det går att göra själv eller att anlita någon.
Okej, hur mycket skulle såna lösningar kosta? Både om det går att göra själv eller att anlita någon.
Okej,
Hur är det man ska göra då? Är det bara göra ett hål i väggen och sätta en ventil i det?
Är rätt nybörjare och kan rätt lite.
Hur är det man ska göra då? Är det bara göra ett hål i väggen och sätta en ventil i det?
Är rätt nybörjare och kan rätt lite.
Ok, tack så mycket!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ventilation garage med luftavfuktare, ok upp på vind?
Ventilation -
Tips på prisvärd garageport
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Garagevägg, ventilationshål, kyla
Värme allmänt -
Pris renovera takpapp garage, 25kvm?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Ventilation i avdelat rum i garage
Ventilation