Vem vinner i domstol, lagkraftvunnen dom.

• Antal röster
    337
S
Vem vinner i domstol, lagakraftvunnen dom.

Är det en fråga? Jag ser inget frågetecken.
Litet bakgrund vore inte fel. Vad har hänt?

• Haha
Stickan56 och 1 till
  • Laddar…
C, det rätta svaret är C.

• Gilla
  • Haha
Långfarare och 8 till
  • Laddar…
På A svarar jag B och på B så kan jag inte.

• Gilla
Leif i Skåne och 2 till
  • Laddar…
S
tio_Pepe tio_Pepe skrev:
Är det en fråga? Jag ser inget frågetecken.
Litet bakgrund vore inte fel. Vad har hänt?
Det är en omröstning.
Läs artiklar här på BH eller kvällspressen.

S Snickerick skrev:
Det är en omröstning.
Läs artiklar här på BH eller kvällspressen.
Några länkar skulle förenkla.

Jag tror att Gunilla vinner.
Kanske advokater och annat löst folk, som får ett kassatillskott pga förhandlingarna

Ja, alternativt nej.

Lustigt, så många röstar på Ebbas sida - det är väl en skillnad mellan att HA och att FÅ rätt....?

Om Esbjörns ombud nu hävdar att det faktiskt finns läkarintyg - hur hårt kommer Ebba&Co attackera det?
Finns det en "vinn-till-varje-pris" mentalitet att de vågar att välja att smutskasta trovärdigheten på läkare och ombud?

Kommer faktiskt bli sjukt intressant. Röstar på Esbjörn mer för sakens skull, hon har rätt - men får det inte... ;)

• Ledsen
  • Wow
Stickan56 och 1 till
  • Laddar…
L larka742 skrev:
Lustigt, så många röstar på Ebbas sida - det är väl en skillnad mellan att HA och att FÅ rätt....?
Kanske det är så i din förvirrade värld.
Men i den "normala" världen är det så att den som har rätt också får rätt.

Är det en motsättning mellan dessa två begrepp ser jag det som ett tecken på ett samhälle,
som verkligen har halkat på sned :p

• Älska
Stickan56
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Kanske det är så i din förvirrade värld.
Men i den "normala" världen är det så att den som har rätt också får rätt.

Är det en motsättning mellan dessa två begrepp ser jag det som ett tecken på ett samhälle,
som verkligen har halkat på sned :p
Förvirrade värld? Jaha... verkligen.... så detta med avtal är alltid så glasklart. Lattjo.
Jaja, forumet kan läggas ned, juridikforumet är onödigt - alla som har rätt får rätt.

Du är för övrigt, verkligen så otroligt naiv. Har du varit i en civilrättsligt process där jurister kastar ur sig det ena mer osannolika påståendet efter det andra - för att det passar deras klient.

Som tex menade en motparts jurist en gång att jag skulle åkt 30 mil i bil för en kopp kaffe - och INTE alls för att förhandla fram ett avtal. De ville misskreditera oss, och bärigheten av ett avtal.
Självklart funkade det inte, det var så osannolikt - vi hade redan träffats live... så att liksom ta den resan utan anledning var totalt osannolikt. Men... det hindrade inte de från att försöka.

Hade en arbetsrättslig tvist då tyckte företagets jurist att det var helt ok att hota med att om jag inte accepterade deras bud så skulle de anmäla mig till FK för fusk med föräldrapenningen.
"jag har inte fuskat" sa jag.
"det finns alltid något fel" sa de. "vill du ta risken?"

Mitt Fack "ja det är vanligt de göra sådana hot"
Så... det är naivt att tro att dessa tvister sköts på rätt och riktigt sätt. Och även fast jag/vi vunnit så har det förmodligen kunna gått än bättre om alla parter varit sanningsenliga.

Därför kan jag vara säker på att Esbjörns jurist kommer det han kan för att skapa solida intyg, vittnesmål osv som passar HANS bild. Utan att det ska ha 100% bärighet i att vara korrekta.
Ebbas kommer göra det de kan för att visa att Mats inte är att lite på, att han är den som pressat och stressat Esbjörn, de kommer dra upp historik från läkarnas tidigare rättegångshistorik, hur de ofta är med i rättegångar om "senila" eller "sjuka" personer.... de kommer visa på statistik om det ena eller andra.

Men som sagt ... jag spekulerar bara. Ska bli spännande att se varthän det barkar :D
Det är en stor skillnad att HA rätt och FÅ rätt.

L larka742 skrev:
Självklart funkade det inte, det var så osannolikt - vi hade redan träffats live... så att liksom ta den resan utan anledning var totalt osannolikt.
Ja, se där, du styrker vad jag skrev!
Du hade rätt och fick rätt!

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ja, se där, du styrker vad jag skrev!
Du hade rätt och fick rätt!
"rätt", men inte SÅ rätt som jag/vi kunde ha fått om inte det förekommit smuts i rättsmaskineriet.

Jag tror de andra såg det som att de "vann" för att de slapp betala vad de skulle ha betalat. Ser mig inte helt och hållet som vinnare. Tyvärr.

Sedan detta är mer allt eller inget, och det finns inget säkert.

S
Spännande spännande
Kommer det bli några fler röster på Esbjörn?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.