Jag har en vedanläggning i ett pannrum i ett litet uthus med en kulvert på ca 8meter intill bostadshuset

Det sitter en 110L beredare i ena ackumulatortanken och man får spola rätt länge innan det kommer varmvatten till kranarna i huset, speciellt på toaletten.. Och det kan vara rätt jobbigt ibland..

Tänkte då att man kunde koppla in en mindre typ 60L elberedare inne i köket som sitter i serie med beredaren i acktanken för att slippa spola som f*n + att jag slipper elda på sommarn..

Pratade med en rörkrökare idag som påstod att det inte skulle gå?
Isåfall var man tvungen att stänga av beredaren i acktanken och tvärtom när jag ska elda?
Men han kunde sätta den i pannrummet tydligen?.. men att ha en elberedare med 8m kulvert som ska spolas igenom är ju inget vidare..

Jag är verkligen ingen expert på detta men vad är skillnaden på att ha en elberedare i serie med acktank i pannrummet och att ha en elberedare på inkommande varmvattenröret i huset?

Tack på förhand.

Det borde fungera fint.

Varför skulle det inte funka?

_ap_
för att din "rörkrökare" sov i skolan..

Ju mer man hör och läser desto mindre förtroende får jag för rörmokare. Visst dom kanske kan viss praktiskt arbete så som löda. kopplingar osv men sen är det inte säkert dom kan något. Men men. ElVVBeredare i serie med din förrådsberedare fungerar alldeles utmärkt och är hur skönt som helst. Har man missat att elda för värmen i huset så har man iaf varmvatten! När man börjar elda så matas ju evvb med gott varmvatten och är i "standby". Mumma. Hade jag fattat det när jag blev med vedpanna eller hus för den delen hade jag installerat en meddetsamma. Tveka inte. Du kommer bespara dej mycket tjat ifrån den andra om det finns 1 sådan i huset.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.