3 527 läst · 12 svar
4k läst
12 svar
Vattenpass
Vilket pass skall jag köpa? Hultafors Libella 200 med 1800mm skena eller Hultafors MST 180.
/Johan
/Johan
Jag röstar för Libellan!
Den är helt suverän. Jag använder den ofta utan skena. Det kan du inte göra med MST:n.
Har faktiskt haft mycket nytta av skenan utan själva libellan. T.ex som skärlinjal när jag skar isolering.
Det tar ett tag att bli kompis med libellan pga noggrannheten. Efter att ha vägt av diverse byggrelaterat noga med ett vanligt 120cm Hultafors kommer Libellan (nykomlingen på bygget) att jag är ute å cyklar.. På lite grövre avvägningar har jag numera lärt mig att det är ok bara inte bubblan ligger emot någon av kanterna.
Men jag antar att MST:n är i stort sett lika noggrann.
Den är helt suverän. Jag använder den ofta utan skena. Det kan du inte göra med MST:n.
Har faktiskt haft mycket nytta av skenan utan själva libellan. T.ex som skärlinjal när jag skar isolering.
Det tar ett tag att bli kompis med libellan pga noggrannheten. Efter att ha vägt av diverse byggrelaterat noga med ett vanligt 120cm Hultafors kommer Libellan (nykomlingen på bygget) att jag är ute å cyklar.. På lite grövre avvägningar har jag numera lärt mig att det är ok bara inte bubblan ligger emot någon av kanterna.
Men jag antar att MST:n är i stort sett lika noggrann.
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 718 inlägg
Jag har haft MST;n i tre år. Jättenöjd, men jag erkänner att libellan verkar ballare och mer flexibel. Varenda hantverkare har ju en i bilen, så den kan inte vara dålig...
Vad jag förstår av texten på Hultafors web så är MST:n känsligare.
Vad jag förstår av texten på Hultafors web så är MST:n känsligare.
Det blev en Libella med 1800 skena, de hade kampanjpris på den och skenan 1090kr ;D
1800 för mstn? Verkar dyrt, iaf för att vara på CO. Här har de den på Optimera för runt 1100:-. Jag har pyntat ca 2000:- för min Libella 2000 med 1800mm skenan plus 600 & 900 skenorna. Att kunna mäta 3300mm är inte fel alls. Inte så klumpigt heller att man måste demontera påbyggnaderna när man itne behöver de längderna.
Ser dock att Hultafors skriver på sin hemsida att MSTn är känsligare. Det var mer än jag visste.
Ser dock att Hultafors skriver på sin hemsida att MSTn är känsligare. Det var mer än jag visste.
gosein! Jag köpte den på Fellesons i Växjö.