Skulle rensa vattenlåset som jag inte kommer åt. Då den är monterad mot väggen (se klipp 1). Försökte vrida rör och slang, lyckades ändå inte komma åt gula vredet till vattenlåset och sedan skulle jag lägga tillbaka rör och slang och en vid vattenlåset rör sig uppochner, kan ändra höjd och ’vidgas’/minskas (klipp 2) är det i sin ordning? Ena jag har rådfrågat säger ja, den andra nej, att den inte ska åka så ’lätt’, fått smått panik och vet inte liksom vad jag ska göra när dem som arbetar med det säger så olika.
Det läcker inget vatten men jag undrar ändå om det är ok eller har ’rörliga’ röret gått sönder/tappat sin plats?H Hanns Josef skrev:Skulle rensa vattenlåset som jag inte kommer åt. Då den är monterad mot väggen (se klipp 1). Försökte vrida rör och slang, lyckades ändå inte komma åt gula vredet till vattenlåset och sedan skulle jag lägga tillbaka rör och slang och en vid vattenlåset rör sig uppochner, kan ändra höjd och ’vidgas’/minskas (klipp 2) är det i sin ordning? Ena jag har rådfrågat säger ja, den andra nej, att den inte ska åka så ’lätt’, fått smått panik och vet inte liksom vad jag ska göra när dem som arbetar med det säger så olika.
Det är helt i sin ordning enligt min bedömning. Det är konstruerat för att kunna justeras.H Hanns Josef skrev:Skulle rensa vattenlåset som jag inte kommer åt. Då den är monterad mot väggen (se klipp 1). Försökte vrida rör och slang, lyckades ändå inte komma åt gula vredet till vattenlåset och sedan skulle jag lägga tillbaka rör och slang och en vid vattenlåset rör sig uppochner, kan ändra höjd och ’vidgas’/minskas (klipp 2) är det i sin ordning? Ena jag har rådfrågat säger ja, den andra nej, att den inte ska åka så ’lätt’, fått smått panik och vet inte liksom vad jag ska göra när dem som arbetar med det säger så olika.
Redigerat: