Hej! Se nedan bilder, helt plötsligt började det spruta vatten under den ”svarta manicken” hos mina föräldrar där jag zoomat in och där det är vitt.
Stängt av vatten och el men viktigt att få det att funka så snart som möjligt pga barn och barnbarn. Är det nån som kan förklara hur allt hänger ihop och hur/om vi kan lösa det?? Tack!
Stängt av vatten och el men viktigt att få det att funka så snart som möjligt pga barn och barnbarn. Är det nån som kan förklara hur allt hänger ihop och hur/om vi kan lösa det?? Tack!
Skönt att ni har tillgång till vatten iaf.
Ser du var det läcker?
Jula verkar ha en tryckströmbrytare iaf. Ser ut att kunna passa.
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...umpar/pumptillbehor/tryckstrombrytare-710508/
Dock är det värre om det läcker i kopplingarna.
Ser du var det läcker?
Jula verkar ha en tryckströmbrytare iaf. Ser ut att kunna passa.
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...umpar/pumptillbehor/tryckstrombrytare-710508/
Dock är det värre om det läcker i kopplingarna.
Den svarta är en tryckströmbrytare som bestämmer när vattenpumpen ska starta respektive stanna och om det läcker i själva anslutningen på den så är det tyvärr ingen annan lösning än att byta!
Ni gör nog bäst i att ringa en VVS-jour imon om ni inte klarar er till måndag 😕
Ni gör nog bäst i att ringa en VVS-jour imon om ni inte klarar er till måndag 😕
Nja bytt kökskranar och kopplat utekök osv men stänger givetsvis av el och vatten under tiden. Ska kolla på det imorn men hur vet jag om det är själva brytaren som är trasig? Ser ju ut som det är sista kopplingen som spruckit? Och är det vita pga felel eller bara smuts?fgo skrev:
Kan det vita vara kalk? Eller så är det någon annan avlagring.
Antingen är det sista kopplingen eller så är metallkopplingen på tryckströmbrytaren som gett med sig.
Står inte på julas sida vad det är. Gissar 3/4"
Så skruva isär det där under morgondagen och köp det du behöver så löser du det
Antingen är det sista kopplingen eller så är metallkopplingen på tryckströmbrytaren som gett med sig.
Står inte på julas sida vad det är. Gissar 3/4"
Så skruva isär det där under morgondagen och köp det du behöver så löser du det
Stort tack! Ska kolla inorn och återkopplar om jag stöter på patrull!fgo skrev: