4 688 läst · 3 svar
5k läst
3 svar
Vattenkran på utsidan av huset
Vi har ingen vattenkran på utsidan av vårt hus.
Just nu får vi öppna ett fönster i källaren där vi sedan kopplar in vattenslangen till tvätthandfatets kran i tvättstugan. Väldigt omständligt.
Är det dyrt/krångligt att installera en kran på utsidan av huset? Någon som har ett hum om vad ett sådant jobb ev. skulle kunna kosta?
Just nu får vi öppna ett fönster i källaren där vi sedan kopplar in vattenslangen till tvätthandfatets kran i tvättstugan. Väldigt omständligt.
Är det dyrt/krångligt att installera en kran på utsidan av huset? Någon som har ett hum om vad ett sådant jobb ev. skulle kunna kosta?
En vattenutkastare kostar 500:- på coop och sedan beror det lite på hur långt det skall dras rör. Jag har under två år inte haft vattenutkastare så jag har haft samma lösning som du. Jag fick räckningen och den slutade på 2000:- inkl allt detta är det värt nu när jag skall anlägga gräsmatta.
Guran1
Guran1
detdär kan du fixa
mät ut var hålet kommer på båda sidorna av väggen
om du är osäker på vad som finns i väggen -borra ett säg 10-12 mm hål i innerväggen och känn efter med en strumpsticka/ståltråd att det inte sitter ngn kabel/rör i väggen
kan du ej mäta ut exakt var hålet kommer så slå/vrid en vässad järnten igenom (håll emot på motsatt sida så att det inte skräller loss/flisar)
borra från båda sidorna, ej igenom isoleringen (då rivs den eventuellt loss/lindas upp på borren)
mät ut var hålet kommer på båda sidorna av väggen
om du är osäker på vad som finns i väggen -borra ett säg 10-12 mm hål i innerväggen och känn efter med en strumpsticka/ståltråd att det inte sitter ngn kabel/rör i väggen
kan du ej mäta ut exakt var hålet kommer så slå/vrid en vässad järnten igenom (håll emot på motsatt sida så att det inte skräller loss/flisar)
borra från båda sidorna, ej igenom isoleringen (då rivs den eventuellt loss/lindas upp på borren)
398kr på clas i sjön
Liknande trådar
-
Kopplas solceller till elskåpet på utsidan av huset eller till centralen inne?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Ventilationslösning för rum med lite väggutrymme mot utsidan av huset?
Ventilation -
Dra CAT6a på utsidan av huset?
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Undvika att vattenpost på utsidan av huset fryser vintertid
Vatten & Avlopp -
Hur dra vatten för vattenutkastare på utsidan genom huset.
Vatten & Avlopp