Jag har en ”Nordia Trygghet” Vattenfelsbrytare med ”tryckknapp” vid dörren
Nu slås inte vattnet på då vi kom till vårt fritidshus.
Det finns ett batteri i strymbrytaren/tryckknappen och det har vi nu bytt ut
Men det hjälpte inte
Nån som vet hur vi går vidare?
Nu slås inte vattnet på då vi kom till vårt fritidshus.
Det finns ett batteri i strymbrytaren/tryckknappen och det har vi nu bytt ut
Men det hjälpte inte
Nån som vet hur vi går vidare?
På din beskrivning kan kommunikationen mellan sändare och mottagare vara ett problem. Kanske är tryckknappen trasig. Man skall kunna höra ett klickande ljud i boxen när man trycker upptill eller nertill på tryckknappen. Den kan också bara ha "tappat" kommunikation, även om jag inte tror att det är så vanligt. I så fall, kan man "programmera" om, enheten relativt enkelt. Du kan också lägga ett mail på info@nordiatrygghet.com så hjälper dom dig vidare med felsökning. hälsningar Curt
Ja, det är spänning, det har vi nu kollat. Tryckknappen har ett batteri som jag byttDemmpa skrev:
Tack för tipset att programmera om.C Curre i Täby skrev:På din beskrivning kan kommunikationen mellan sändare och mottagare vara ett problem. Kanske är tryckknappen trasig. Man skall kunna höra ett klickande ljud i boxen när man trycker upptill eller nertill på tryckknappen. Den kan också bara ha "tappat" kommunikation, även om jag inte tror att det är så vanligt. I så fall, kan man "programmera" om, enheten relativt enkelt. Du kan också lägga ett mail på info@Nordia trygghet.com så hjälper dom dig vidare med felsökning. hälsningar Curt
Jag mailar Nordia trygghet
För att man behöver lyfta bort ett super tungt cementblock och sen fira ner sig 150cm i en brunn.V Vector skrev:
Det gjorde vi alltid förut, och skaffade den här Vattenfelsbrytaren för att förenkla. Nu är vi pensionärer och åker dit ganska ofta även på vintern
Ja, men endast genom att ta bort magnet -ventilen som hör till Vattenfelsbrytaren och sätta dit en vanlig. Vi tillbringade helgen där utan vatten innan VVS:are bytte magnetventilen, då han inte lyckades lösa problemet med VattenfelsbrytarenD Dilato skrev:
Men tillverkaren säger i manualen jag läste att det går enkelt att göra, exempelvis vid strömavbrott.Lena AA skrev:
(Magnetventilen är strömlöst stängd men kan tvångsöppnas vid behov)
Med den där placeringen så är risken stor att det är en massa ärg i centralenheten.Lena AA skrev:
Ta upp centralenheten ur brunnen å öppna den å kontrollera hur den ser ut inuti.
Jag hade satt centralenheten inne å dragit ut styrsignalen till magnetventilen.
Felsökningsscenario borde vara att man efter batteribyte kollar att det är ström från efter nätdelen om ingen statuslampa lyser. Borde finnas en knapp på styrenheten som inte är trådlös att testa med. Och man borde kunna prova att tjuvkoppla magnetventilen med strömmen från nätadaptern om spänningen är samma. Annars är magnetventilen trasig. Och det borde ju även gå att manövrera den manuellt också
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
DSC Larm - problem med magnetsensor, hjälp med felsökning!
Villalarm & Hemautomation -
Felsökning och ersättare til Uponor Smartrix R-167?
Värme allmänt -
Felsökning Husqvarna frysskåp (Electrolux FZFF250) frysskåp - automatisk avfrostning fryser igen
Vitvaror -
Elradiator - felsökning
El -
Vattenfelsbrytare - LK CubicSecure
Vatten & Avlopp