Tänk om vi hade haft ringhals i drift I ytterligare 50-60 år, istället betalar regeringen ut bidrag och planerar för partiella avstängningar av elnätet.
 
  • Sida av Vattenfalls rapport om strategisk anläggningsutveckling för Ringhals 1, med text om säkerhetsstatus och drift.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
L Loxxx skrev:
Tänk om vi hade haft ringhals i drift I ytterligare 50-60 år, istället betalar regeringen ut bidrag och planerar för partiella avstängningar av elnätet.
Var kan jag begära ut den rapporten och vilket diarienummer har den?
Hittade att bilden laddats upp på annat sida tidigare.
http://www.ericsoniubbhult.se/images/R12Rapport-Vattenfall.png
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
L Loxxx skrev:
Tänk om vi hade haft ringhals i drift I ytterligare 50-60 år, istället betalar regeringen ut bidrag och planerar för partiella avstängningar av elnätet.
Har du en bra källa för det där? Ställer mig skeptisk, minst sagt, fram tills den är verifierad. Hoppas du inte är sådan som sprider vidare vad som helst som passar din världsbild. Är av olika skäl extra viktigt nu.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
makhno_ makhno_ skrev:
Har du en bra källa för det där? Ställer mig skeptisk, minst sagt, fram tills den är verifierad. Hoppas du inte är sådan som sprider vidare vad som helst som passar din världsbild. Är av olika skäl extra viktigt nu.
Bilden är tidigare uppladdad på https://www.ericsoniubbhult.se som drivs av moderaten Jan Ericson, riksdagen 2006-2021
Jag ska se om jag kan finna original inlägget om denna rapport som eventuellt skulle kunna vara en konsultrapport.
 
Redigerat:
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
L Loxxx skrev:
Tänk om vi hade haft ringhals i drift I ytterligare 50-60 år, istället betalar regeringen ut bidrag och planerar för partiella avstängningar av elnätet.
Reaktorer har en livslängd.
 
1 123abc skrev:
Var kan jag begära ut den rapporten och vilket diarienummer har den?
Hittade att bilden laddats upp på annat sida tidigare.
[länk]
Det kan du inte. Vattenfall är ett företag och även om det är helägt av staten så faller de inte under offentlighetsprincipen.

Rapporten är för övrigt dold även för anställda.
 
1 123abc skrev:
Bilden är tidigare uppladdad på [länk] som drivs av moderaten Jan Ericson, riksdagen 2006-2021
Jag ska se om jag kan finna original inlägget om denna rapport som eventuellt skulle kunna vara en konsultrapport.
Är han en sån där frispelande moderat som det finns några av eller är han seriös och ansvarsfull?
 
makhno_ makhno_ skrev:
Är han en sån där frispelande moderat som det finns några av eller är han seriös och ansvarsfull?
Du kan läsa lite på hans blogg och skapa din egen uppfattning, jag har inte koll på personen ifråga.
 
Roffe_riff Roffe_riff skrev:
Reaktorer har en livslängd.
Det är väl knappast enbart reaktorer som har en livslängd..?

Men den kan man förlänga med service, underhåll och livstidsförlängande åtgärder.
 
  • Gilla
Roffe_riff
  • Laddar…
Klimatförnekare eller inte, Ubbhultarn har inget med rapporten att göra förutom att han har publicerat en bild på förstasidan.
 
Krilleman Krilleman skrev:
Precis!

"Billig" importerad energi idag, är inte samma sak som att det är billigt om tio år! Självförsörjande på energi är alltid bäst i längden.
Det här inlägget åldrades väldigt väl.
 
  • Gilla
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
Krilleman
V mutalisken skrev:
Det här inlägget åldrades väldigt väl.
Jag kanske ska lägga rörtången på hyllan och sadla om till energiminister?

;)
 
  • Gilla
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Jag kanske ska lägga rörtången på hyllan och sadla om till energiminister?

;)
Du såg det redan 2015, imponerande. (y):cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.