Jag är på väg att köpa ett hus och var där för att ta vattenprov. Då såg jag detta.
Pölen är ca 2 meter lång och 50 cm bred 3 cm djup. i taket / golvet så finns lite svartmöggel. Där pölen ligger är en altan som är inglasad och heltäckningsmatta på, så det tillhör ej själva innemiljön. Svartmöglet är endast under altanen Är detta något som är enkelt att göra iordning eller är det svårt att laga läckor i grunden ? få bort mögel ?
Mvh Klas
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pölen är ca 2 meter lång och 50 cm bred 3 cm djup. i taket / golvet så finns lite svartmöggel. Där pölen ligger är en altan som är inglasad och heltäckningsmatta på, så det tillhör ej själva innemiljön. Svartmöglet är endast under altanen Är detta något som är enkelt att göra iordning eller är det svårt att laga läckor i grunden ? få bort mögel ?
Mvh Klas
Det är inte dränerar runt huset....hur man löser det beror på hur det ser ut.......
Vattnet tar sig in via sprickor i berget, och det finns nog inte mycket att göra åt det, se till att vattnet kan fortsätta och rinna bort så det inte blir stående under huset. Fyll gropen med betong etc.
Med stenarna är det ingen större fara men det bästa är alltid att hindra vatten att komma in under huset från början....det går kanske att leda runt det mesta av vattnet utanför huset och även se till att vatten inte kan stå kvar under huset......
Nu har det besiktigats. Han skriver i sin rapport att vattnet måste ledas bort etc. Ska jag lägga plastmatta där efter jag har gjutit igen gropen ? 1/3 av källaren är krypgrund och resten är ståhöjd i.. Jag vill använda ståhöjdsdelen och då kan jag inte lägga matta där . ska jag lägga matta bara där det är krypgrund? kommer det skapa obalans i källaren ?