C
Siemens diskmaskin SN478S16TS/33 - ca 3 år gammal.

På senare tid, ca var 5-6:e diskning, så står 2 cm vatten i bottnen av diskmaskinen när diskprogrammet är klart. Ingen felkod eller liknande visas. Diskresultatet är helt ok.
Har ej kunnat begränsa felet till specifika program, om ”vario speed plus” är aktiverat eller ej, utan verkar kunna ske oberoende val.
Finns en enkel workaround: kör igång ett nytt program i ca 30s, avbryt sedan. Då har allt vatten pumpas ut korrekt.

Jag har kontrollerat/rengjort propellern som sitter i/vid avloppspumpen. Inget blockage eller anmärkningsvärt.

Bifogar bild på diskmaskinsbotten när problemet har uppstått.

Tips på felsökning/orsak?

• Mätningsband visar 2 cm vatten i botten av en Siemens diskmaskin, inget blockage synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
returen
C cray skrev:
Siemens diskmaskin SN478S16TS/33 - ca 3 år gammal.

På senare tid, ca var 5-6:e diskning, så står 2 cm vatten i bottnen av diskmaskinen när diskprogrammet är klart. Ingen felkod eller liknande visas. Diskresultatet är helt ok.
Har ej kunnat begränsa felet till specifika program, om ”vario speed plus” är aktiverat eller ej, utan verkar kunna ske oberoende val.
Finns en enkel workaround: kör igång ett nytt program i ca 30s, avbryt sedan. Då har allt vatten pumpas ut korrekt.

Jag har kontrollerat/rengjort propellern som sitter i/vid avloppspumpen. Inget blockage eller anmärkningsvärt.

Bifogar bild på diskmaskinsbotten när problemet har uppstått.

Tips på felsökning/orsak?
det finns massor av felkoder för urpumpningsfel
om du inte ser några tror jag att det är kretskortsfel

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.