Hej. Min källare fylldes med lite vatten när de blev översvämning för några veckor sen.
Hallen i källaren samt en garderob hade cirka 7-10 cm vatten när jag kom hem efter nattjobb. Fick bort allt vatten ganska snabbt och satt in en avfuktare. Hittade/ kände ingen fukt i gillestugan jag har (har någon form av matta där). Har golvbrunn i tvättstuga och dusch men inget av dessa utrymmen blev blöta.
Bor i ett gammalt hus med dränering med många år på nacken, men huset står ganska tacksamt där marken faller neråt från huset. Har inte haft nå problem alls med fukt sen jag flytta in för 4 år sen. Anmälde och tog kort till försäkringsbolaget. Nu 2 veckor efter detta hände är de som vågor på golvet i gillestugan 😂 förra ägaren har lagt något typ av trägolv följt av en minigolf liknande matta i gillestugan. Mögel har börjat dyka upp på väggarna ovanför listerna i garderoben. Har ringt och väntar på att få tid för skadebesiktning. Hon på försäkringsbolaget sa att om de är Markfukt så gäller inte försäkringen men är de verkligen på grund av gammal dränering som källaren blivit översvämmad? Eller köper dem sig fria bara? Eftersom jag inte haft nå problem alls tidigare, Eller kan de bli såhär när de kommer sjuka mängder vatten på en redan mättad mark? För vattnet har förmodligen inte kommit från golvbrunn eller ventilation. Verkar vara långa väntetider på besiktning. Kan man börja riva bort golv osv? Magkänslan säger att försäkringsbolaget inte kommer täcka de där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.