Hej! Hade stopp i avloppet i onsdags kväll som sedan släppte av sig själv, nu (fredag em) upptäckte jag att det var blött på källargolvet, det har bara skett i ett rum, ser inte ut som det runnit från vägg någonstans utan tror det kommit underifrån. Var bara i en liten "hall" på ish 2kvm det var blött, ingen nivå med mattor var genomsura. Det kan ju såklart vara dålig dränering då det inte är gjort på länge, men har inte regnat speciellt hårt, och inget regn sedan i söndags.

Vad kan det vara? Grundvatten? Dagvatten pga dålig dränering? Avloppsvatten? (luktade och såg inte äckligt ut dock)

Vet heller inte vad man ska kontakta för expert i ämnet, kontaktar man en firma som dränerar kommer de ju vilja sälja en dränering oavsett, och det kan ju vara bra men just nu vill jag bara hitta orsaken och lösa problemet i den mån det går, det blir dyrt nog oavsett vilken orsak det är..

Tacksam för svar!
 
Kan man misstänka att avloppet går under där det blivit blött?
Hade det varit mitt hus och för att utesluta avloppet hade jag tagit in någon som kan filma avloppet så vet du om det brustit!
 
E egge80 skrev:
Kan man misstänka att avloppet går under där det blivit blött?
Hade det varit mitt hus och för att utesluta avloppet hade jag tagit in någon som kan filma avloppet så vet du om det brustit!
Det är inte omöjligt, men nu är jag ingen avloppsexpert, har funderat på filmning, kanske borde börja där!
 
  • Gilla
Gunnar Johansson69
  • Laddar…
M Motorbreath skrev:
Det är inte omöjligt, men nu är jag ingen avloppsexpert, har funderat på filmning, kanske borde börja där!
Ja det känns som en bra början
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.