Hej!
Jag ska förbereda dessa väggar för plattsättare som ska montera tätskikt och sätta kakel. Jag undrar om det räcker med att skruva på enkelgips direkt på väggarna? Eller behöver jag även sätta plywood först. Jag vill helst undvika att behöva regla upp väggarna då det redan är ett litet badrum. Jag kommer att skruva upp bl.a. en badrumskommod på väggen. El och vatten fräses in i väggen.
Tack på förhand!
//Jonas

• Trävägg i badrum under renovering med exponerade el- och vattenledningar, förberedelse för plattsättning och montering av badrumskommod.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rum med snedtak och träpanel, golv under renovering. Bygglampa och verktyg i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Renoveringsprojekt med träväggar och exponerade bjälkar i ett litet badrum, förberett för gips eller plywood före tätskikt och kakelsättning.
    Skapa konto
Nej det behöver du inte.
Men det måste va jämt så slutresultatet blir bra å sponten sitta fast ordentligt.

BirgitS
Personligen tycker jag att planken borde fungera på samma sätt som plywood men för säkerhets skull tycker jag att du frågar plattsättaren om det är acceptabelt.

Är det lämpligt att göra långa hål tvärs planken för rör?
Jag tänker på stabiliteten?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.