Hej spånar lite på möjligheten att lägga plastmatta på klinkersgolv med golvvärme.Förra ägaren har gjutit upp en ca 100 platta på gamla tvättstuge golvet monterat el golvvärme och klinkers .mycket bra gjort med lutningar och fastsatta plattor.tvättstugan har bastu och dusch hörna .tänkte riva bastun och bygga en mindre troligtvis står väggarna på gamla plattan .min tanke var att riva väggarna gjuta upp vart väggen har stått flyt spackla på klinkers golvet och lägga våtrumsmatta är det någonting som man kan göra.tror att han har gjort det någon på 90 talet troligtvis har han gjutit på gamla mattan.huset är från -76.

Du får ju dubbla tätskikt då vilket inte är så bra.
Sen känns det så där med att han gjort gjutning på en matta från -76 då den inte är lämplig att ha där.

Tänkte inte på det.klinkers på klinkers borde väll funka.men såg att bastuväggarna går ner till gamla plattan .man ser matans uppvik i väggarna så då borde väll gjutningen vara typ 80-90 mm men då blir det problem om jag skall riva väggarna med hål till befintliga platta tänker jag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.