Hej,
Vart bör taklampan placeras? Har ljusinsläpp från fönster, kommer upp ett spegelskåp med spots ovanför kommoden, finns ett ytterhörn enligt bild som jag helst inte vill ha någon skugga från pga. taklampan. Elen går ut ovanför dörren och vill helst ha så kort avstånd som möjligt då det blir utanpåliggande.
Vart bör taklampan placeras? Har ljusinsläpp från fönster, kommer upp ett spegelskåp med spots ovanför kommoden, finns ett ytterhörn enligt bild som jag helst inte vill ha någon skugga från pga. taklampan. Elen går ut ovanför dörren och vill helst ha så kort avstånd som möjligt då det blir utanpåliggande.
Svårt, spontant skulle ag säga mitt i rummet.
Men här känns det.är bättre att sätta den centrerat i den kvadrat som blir från hörnet mot kortväggen och dörren.
Vad är det för Rmatur du tänkt?
Om du har den hem kan du alltid prova genom att koppla den tillf. på slad och testa dig fram.
Men här känns det.är bättre att sätta den centrerat i den kvadrat som blir från hörnet mot kortväggen och dörren.
Vad är det för Rmatur du tänkt?
Om du har den hem kan du alltid prova genom att koppla den tillf. på slad och testa dig fram.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 700 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 700 inlägg
Jag tycker det är svårt att få en överblick av rummet. Har du någon ritning på hur rummet är format och "möblerat" sett ovanifrån?
Hur långt är det mellan dörren och duschen (duschdörr/draperi), hur mycket sticker ytterhörnet in osv.?
Hur långt är det mellan dörren och duschen (duschdörr/draperi), hur mycket sticker ytterhörnet in osv.?
Ser ut såhär ungefär. Från dörrens kant till blandaren är det cirka 2 meter, blandaren är i hörnet vid kommoden, hela väggen är 3 meter. dörren är precis under lamputtaget. Har märkt med gröna frågetecken där jag funderar på att montera lampan.
Skulle nog se till att få lite lyse i duschen , inget kul att ha svart där , problemet ligger väl på planet med skuggor och övrigt utrymme som behöver lite ljus
Är det en villa med vind går det att få till 2 armaturer genom att gå till ytterligare en armatur över vinden
Är det en villa med vind går det att få till 2 armaturer genom att gå till ytterligare en armatur över vinden
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 700 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 700 inlägg
Tack, om du sätter vid högra frågetecknet kommer du nog att få skuggor borta vid fönstret. Egentligen fungerar ju spotrondell (3 spottar på en liten rund platta?) väl bäst om den sitter nära mitten så att man kan ha spottarna riktade åt alla håll som ditt vänstra frågetecken, men lite kan man väl fuska och sätta den närmare väggen med dörren om man inte vill dra kabeln så långt och då få en spot riktad mot lilla väggen vid dörren, en mot duschen och en mot handdukstorken.M Cameltoe skrev:
Liknande trådar
-
Grön och svart sladd ur taket. Ska montera taklampa från IKEA.
El -
Normcentral i en lägenhet: Kan man placera vart man vill? Finns det något krav från Kommunen eller Elsäkerhetsverket. Tacksam för svaret från experte.
Lösvirke & Timmerhus -
På vilken höjd och vart ska jag placera frånluft från forcerad ventilation i garage med kontor
Ventilation -
Vart ska ett fönster placeras? Finns det nån grundregel?
Fönster & Dörrar -
Vart ska avluftningen placeras?
Vatten & Avlopp