Lilla fönstret på baksidan verkar ha punka på kassetten och har blivit ganska dimmigt - Därför vill jag byta ut hela insatsen men behålla karm & vred.
Hittar endast en sida på nätet som vill ha drygt 1100 för kassetten som mäter 595x1095, döm om min förvåning när dom vill ha 1300 i frakt!

Någon som har tips på vart man köper en ny kassett enbart som inte kostar en mindre förmögenhet i frakt? Alternativt fysisk butik i Stockholm med omnejd.

3 glas kassett är väl värt att tillägga...
 
Tack - Skickat dem en offertförfrågan - Det gäller ju tyvärr bara en kassett så frågan är ju hur hjälpsamma leverantörer vill vara på en sådan liten order.
 
Dom har varit trevliga och hjälpsamma även när det gäller fjuttjobb.
Med Rot så är det ingen idé att ens peta på det själv.
Har för mig att adet var väldigt billigt att få våra bytta.
 
Inga problem där inte! Tack Fredrik Å, 1315 Sek inklusive moms för en ny kassett! Beställd och torde anlända leverantören inom 2 veckor.

Då jag redan plockat listerna runt glaset för att mäta storleken så kommer jag att hämta hos dem och montera in glaset själv.
 
  • Gilla
Tebro
  • Laddar…
Det går ju att beställa från alla glasmästare som i sin tur tar hem en med rätt mått.
 
Stefan N skrev:
Det går ju att beställa från alla glasmästare som i sin tur tar hem en med rätt mått.
Mjoo... Men som vanligt hade min "vanliga" glasfirma semester-stängt...
 
Du kan ju prova termokontroll, dom tog inget för frakten av mina (polska) kassetter.

/Fredrik
 
Rapport på resultat! Bolins Glas erbjöd superb service och hjälpte till och med till att lasta. Kom med förslag för montage, och fick även svar på en del andra frågeställningar som jag hade gällande fönster i ytterdörr osv.

Kortfattat - Kassetten är på plats och äntligen har vi fin utsikt i det tidigare dimmiga fönstret. Kan rekommendera Bohlins Glas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.