Ska byta ut min gamla läckande gistna garageport mot en takskjutport med fjärröppning. Är det någon som har bra erfarenheter av olika försäljare. Dels på nätet och dels i övrigt.

Bor i Sundsvallsområdet. Har som sagt tänkt mig en takskjutport med fjärrstyrning. Framförallt är jag intresserade av företag som gör allt (inkl mätning och installation).

Lyssnar också gärna på era råd om garageportmodeller. Vad ska man tänka på. Vad är ni nöjda/missnöjda med?

Jag köpte en Teckentrup av en lokal leverantör och jag är grymt nöjd. Mycket port för pengarna. Nu har jag ju aldrig haft någon annan port men 19,5 kkr för en 3,5x2,15 monterat och klart med 2 fjärr tycker jag var bra pris.

Crawford gör skitbra portar. Leta upp en återförsäljare.

Kolla helsidesannons i senaste Vi i Villa(fick den i går), Hörmann kör en kampanj med över 6000:- i rabatt mot ordinarie pris hos deltagande återförsäljare.

Jag såg just det. Någon som har erfarenheter av Hörmann?

Släcker man ljuset i garaget en sommardag så ser man hur solen lyser överallt (runt om) på en Hörmanndörr, har ingen erfarenhet av andra dörrar av liknande konstruktion men det gör kanske det på alla.

Hörmann håller bra kvalité. Bättre in Crawford och betydligt bättre än billigportarna

Kolla med garargeportsexperten, dom har ett eget märke som
heter upp & ner.
Jag är då super nöjd, fina inställnings möjligheter och bra isolerad.

Men köp inte en upp och ner från garageportexperten!! Överpris och dessutom tillverkad i ett låglöneland. Visserligen billigare än Hörmann men troligen inte samma kvalitet. Köper du dessutom från Luleå så bör du nog bo i Luleå för att få hjälp. Köpte en just sån port med en state-of-the-art-motor. När jag behövde hjälp med att få till justering så fick jag veta att "de inte kunde mer om motorn än jag". Fick känslan att de inte var intresserad av mig när jag väl betalat porten. Riktigt lågt....

Gummilisten som är på ska täta mot golvet går inte hela vägen, dvs den är kortare än själva portbladet.

Man får väl vad man betalar för antar jag.

Redigerat:
Vi har köpt portar från Lindab. Tittade på Lindab, Hörmann och Crawford men tyckte bäst om Lindab. Avgörande var väl egentligen att de kunde presentera en lösning där skenorna bara bygger 15 cm ovan port, dvs vi kan köpa en port som är nästan lika hög som det är i tak invändigt i garaget. Med eldrift gick två portar på ca 42' inkl frakt. Monterar gör vi själva. Då är de 3 meter höga och 2,6 resp 2,5 meter breda.

Någon som har erfarenheter av Novofermportar? Sitter och funderar på en ISO20 alt ISO45 med sidodörr och portautomatik.

Kolla Skånska Byggvaror.

Jag har köpt en port där (och en motordriven öppnare från Beijers).
Har funkat billigt och bra i tio år.

//KoW

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.