Hej.

Jag söker väggpaneler likt nedan. Hittar bara klassiska pärlspontspaneler hos svenska återförsäljare och byggvaruhus.

industrial-dining-room.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Åsa Lund
Det finns en firma som gör stuckaturer i plast, kommer inte ihåg namnet. De har även denna typ av paneler, även om det nog säljs mest utomlands.
Deras produkter säljs på färgaffär.
Lycka till
 
Även Lundbergs hade lite magert på den fronten. Hittade endast denna i deras onlinekatalog.

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


För att få det riktigt bra skall man kanske bygga upp ramverket med MDF sågad i remsor. Sen sätta list själv. Dessutom får man det målat på plats vilket jag tror är en förutsättning för att det skall bli bra..

På youtube ser man att de sätter ofta hela MDF skivor som de limmar ihop med "kex" i mellan. Spacklar sen alla infästningar och målar på plats.
 
Har sett engelska program där det verkar som som ett normalt förfarande att skapa detta genom spika fast profillisterna på en slät väggyta.
Med en färdig produkt, blir inte problemet att det ska gå jämt upp med storleken på rutorna och rummets mått?
 
Kolla i Hööks tråd Han har gjort speglar som var grymt snygga!
 
mattetvilling skrev:
Kolla i Hööks tråd Han har gjort speglar som var grymt snygga!
Snyggt. Det är så jag menar att man får göra om man skall bygga speglarna själv. Frågan är om det finns snygga listprofiler som passar med ex. 7mm plywood eller mdf. Höök verkar fräst en hel del själv..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.