hejsan!

hade en CBJ men thermostaten pajja.

köpte en beggad EC home men nu fick jag inte med alla montagesatser.
snubben påstar att han skickat allt och inte kört med någon adapter så vet inte vad
jag ska tro.
det är fyra på bilden i manualen men bara 2 kom med. men inte för den jag har.
tror jag?
vet inte vilka det ska vara. skickar med bilder.
har googlat och kollat allt på rinkabyrör, esbe.se, andra vvsfirmor. termoventilers sida, inget. är jag blind?

termoventiler påstår att EC home ska passa på G modellen men det går inte hitta någon adapter nånstans.
köpte en esbe adapter men de var sexkantig och inte 4/8kantig visade det sig.

det ska väl inte va menat att ja ska behöva byta till en VRG130 bara för G är utgången?
fungerar ypperligt.

vore hemst tacksam om någon kunde leda mig i rätt riktning :)
har inte tillgång till nån verkstad för att tillverka en egen adapter annars hade jag gjort det för långe sedan.
inget kul att stå och stampa för en sådan liten ynka detalj, tycker termoventiler är rätt dryga i hur deras upplägg är ärligt talat. prata runt och hålla tunt.

mvh richard

• Utrustningsdetaljer visas på skärm med digital manual öppen i bakgrunden; teknisk installation eller underhållssammanhang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uppställd elektronisk utrustning och tillbehör på en bäddmadrass, inklusive kablar, adaptrar och fjärrkontroller.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej du har säkert hittat den men här är den ifall fler letar i framtiden;
Faktura med artikelnummer 366002 för en Thermomatic EC Home monteringssats från en leverantör.
Artikelnumret fick jag från Termoventiler och jag beställde från Atmos Suemax Värme AB

• Gilla
kwasibengt
  • Laddar…
Skogspromenix Skogspromenix skrev:
Hej du har säkert hittat den men här är den ifall fler letar i framtiden;
[bild]
Artikelnumret fick jag från Termoventiler och jag beställde från Atmos Suemax Värme AB
bra att du posta! det var denna detalj jag beställde till slut via en annan firma. funkar ypperligt :) och thermoventiler var mycket behjälpliga till slut när vi prata samma språk. bara att de har sitt leveranssystem mot slutkund via firma först.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.