Jag vill varna för att bygga med hustillverkaren vallsjöhus. Jag har gått in i väggen efter min husresa med dom. Nu när huset står klart och dom fått sina pengar så svarar de dessutom inte längre på mig när jag behöver hjälp av dom. Många delar i huset är snea och dålig kvalite. Jag har inte ens bott i mitt nya hus ett år och redan är saker och ting trasiga

• Ledsen
Skyscraper
  • Laddar…
D d32andersson skrev:
Jag vill varna för att bygga med hustillverkaren vallsjöhus. Jag har gått in i väggen efter min husresa med dom. Nu när huset står klart och dom fått sina pengar så svarar de dessutom inte längre på mig när jag behöver hjälp av dom. Många delar i huset är snea och dålig kvalite. Jag har inte ens bott i mitt nya hus ett år och redan är saker och ting trasiga
Var tillverkaren och byggaren samma firma ?

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Var tillverkaren och byggaren samma firma ?
Nu är inte det relevant men FYI så är det inte samma firma. Min varning går till vallsjöhus som inte har tagit sitt ansvar i sina punkter. När dom dessutom inte svarar på en och problemen bara samlas på hög så känns det väldigt oseriöst

• Gilla
Kling 1
  • Laddar…
Av den info du lämnat i ditt första inlägg framgår det inte annat än felaktigheter i bygget, väldigt svårt att tolka när du inte skriver mer utförligt.

• Gilla
hempularen och 2 till
  • Laddar…
Va bra att jag läste detta innan jag anlitade dom! Tack för detta

D d32andersson skrev:
Vi har byggt med Vallsjöhus och dom har skött sig klockrent…service svara alltid.
Vi hade slutbesiktning för några veckor sedan
och allt har fungerat perfekt.

MrJay
Nya konton som svarar i kritiktråd om en hustillverkare, varningsklockorna ringer…

• Gilla
sarsag och 11 till
  • Laddar…
D d32andersson skrev:
D d32andersson skrev:
Jag har liknande upplevelse som er. Vi försöker nå eftermarknad men får inget svar. Vi försöker ringa växeln för att bli kopplade men ingen svarar och när man väl får svar får man inte hjälp. När man ger sig in i ett så pass stort projekt förväntar jag mig svar från en husleverantör även efter att alla fakturor betalats in. Nu får man vända sig till byggaren istället som tar på sig saker och ting som egentligen Vallsjöhus har på sig att lösa.

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
P Prefab24 skrev:
Vi har byggt med Vallsjöhus och dom har skött sig klockrent…service svara alltid.
Vi hade slutbesiktning för några veckor sedan
och allt har fungerat perfekt.
Om du nu inte är ett vallsjöhus troll så kan det vara så att du helt enkelt haft turen på din sida. Men det man vill av en hustillverkare är att ha deras hjälp när man verkligen behöver det, annars klassas det som dålig/obefintlig service av mig och det är inte värt alla miljoner man ger de.

Vi är generellt nöjda med Vallsjöhus (byggt 2021). Kommunikation är dock något de behöver förbättra och så var det några missar som byggmästaren fick lösa.

De var dock smidiga vad gäller att ändra en hel del i kataloghus och allt som de levererade känns stabilt, bra och enligt förväntningarna (valde Vallsjöhus baserat på bästa prisvärde). Fick möjlighet att besöka fabriken och fick ett mycket gott bemötande på plats i Hultagård.

Håller med TS i att vägen från projektstart till att ha bott in sig är minst sagt utmattande. I backspegeln borde vi ha anlitat en projektledare som skulle varit med under hela resan och inte låtit snickaren samordna och då först från stomresning. Här finns det mer att säga men det är inte Vallsjöhus som bär ansvaret för hantverkares tillkortakommanden i förhållande till byggherrens förväntningar på strukturerad projektledning. Tänker inte hänga ut någon då det inte är entydigt om vad som är rimliga förväntningar.

En erfaren byggprojektledare skulle också kunnat kommunicera på samma nivå som Vallsjöhus själva, för de förväntade sig att vi som nybörjare skulle kunna kunna dansa med i deras tango på ungefär deras nivå.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.