antekna gärna i vilken many du läser vilka värden (meny nummret hittar du i manualen, om du inte räknar dig fram)
 
Pratade med tidigare ägare idag, och han märkte att tempen sjönk när de flyttat (Bra timing?! :) ) men han trodde att den gått ner i nått viloläge eftersom de inte förbrukade nått varmvatten...
Finns de något sådant?
 
Nu har jag:
VB Fram 49 (VV) Meny 1
Varmvatten 51 Meny 1
VB-r 49 (53) Meny 3a
VV Start 51 (54) Meny 3a
VV Stopp 51 (57) Meny 3b

VP har gått över till varmvatten produktion (dioden tänd) men den startar inte.
Såg på displayen att den räknade ner VP Start om 3 min
2 min
1 min
VP Av
 
Gick ner för att kolla pannan nu...

HP/MS Larm

Och blinkande röd diod.

*suck*
 
Nu har jag:
VB Fram 49 (VV) /// detta betyder att det är 49 grader på framledning. VV inom parantes betyder at den just nu står o tillverkar varmvatten (Men det gör den ju tydligen inte, man den måste ha gjor då den nått 49 grader)

Varmvatten 51 /// deta är hur varmt vattnet är just nu i varmvattenberedaren

VB-r 49 (53) /// returen är 49 grader, det är samma temp som framledning, så ingen tempratur tilförs av varken kompressor eller elpatron. 53 innom parantes visar den maximalla retur tempraturen du tillåter vid hus värme, ställ den på A om du ni inte har golv värme utan schun.

VV Start 51 (54) /// 51 grader visar den aktuella tempraturen i varmvatten beredaren. Innom parantesen har vi vid vilken tempratur den ska starta varmvatten laddning ---- du kan inte ha så här hög start temp ! ---- sänk den till 43 grader

VV Stopp 51 (57) /// om detta är VVB-stop i meny 11 du menar så är detta en meny som andvänds om man kör med enbart elpatron drift
 
Rickard L skrev:
Gick ner för att kolla pannan nu...

HP/MS Larm

Och blinkande röd diod.

*suck*
sucka inte du har ju hittat orsaken, är inte det bra?
 
om du har vridit på kulventilen du prata om som satt på varmvaten berearen så är detta en möjlig orsak till larmet.
 
en kulventil är för svår för att strypa in, du bör ha en typ giljutin varient, där man vrider många många varv för att stänga
 
p & av på stora brytaren så fnkar allt igen
 
skriv gärna ner alla värden på alla menyer, så man får en överblick om vad som är endrat i inställningarna

en stor fördel om du kan skriva tempratur värdena när kompresorn går & har gått i 10 min eller mer, (men nu har du ju lite priblem med det)
 
Tack för stöd och support, tur att nån ser de lite positivt med ett larm :)

Inte rört kulventilen, står fullt öppen.

Kan de kanske ha med mina höga temperaturer att göra, att kompressorn blivit "överhettad" ?

På & Av är gjort, lampan släckt, ska försöka få den att snurra igen..

Återkommer
 
har du hög temp utan att kulventile är stängd, så skulle jag kolla att det inte är nått smutsfilter som är gensatt. & även se till att lufta överalt & filla på till rätt tryck i systemet
 
är du äker på att du bara får rörena till varmvatten beredaren varma när du värmer varmvatten?
 
ge mig alla andra värden utan temp värdena, i väntan på att värmepumpen ska starta.
 
Så...

Vred upp parallellförskjutningen till Max, kompressorn startade.

Skrev ner dessa värden efter ca 10 min gång.

Meny 1:
VB Fram 56 (48)
Varmvatten 53

Meny 3a:
VBr 48 (53)
VVStart 53 (45)

Meny 3b:
VVStopp 53 (55)

Meny 4:
KB-f 11
KB-r 8 (-8)

Vred därefter tillbaka parallellförskjutningen till 0, och pumpen stannade.
Gick igenom de andra menyerna som du sa... (Efter jag stängt av)

Meny 5b:
VB-Fram min 13
VB-Fram max 50

Meny 9a:
Grad-min +70

Meny 9b:
VP-min 60
TS-min 300

Meny 10:
VB diff VP 13
Diff VB-TS 3

Meny 11:
VP-intervall 20m
VVP Stopp 50

Meny 12:
XVV-stopp 65
XVV-intervall 14d

Meny 13:
DriftP 0
HP/MS 1
LP 1

Meny 14
KB-pump 0
EP-drift 0

Meny 15:
Kal.Ute 0
Rum 0
KB-f 0
KB-r 0

Meny 16:
Man 0

Meny 17:
Servicetid 1
Paralell 0
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.