3 868 läst · 39 svar
4k läst
39 svar
Varför pellets är bättre än värmepump!
Det kan hända att det fryser i växlaren i utedelen, inte alls omöjligt. Då går det ju läck i hela systemet och allt fryser.
Det kan ju säkert gå snabbt om man har otur... det är väl därför man alltid har avstäningsventiler till utedelen så man kan tappa ur den vid längre strömavbrott???
Det kan ju säkert gå snabbt om man har otur... det är väl därför man alltid har avstäningsventiler till utedelen så man kan tappa ur den vid längre strömavbrott???
Medlem
· turkiet
· 553 inlägg
Det som är intressant med Folksams rapporter är fenomenet ,luftvärmepumparna havererar mer och mer,seriefel mm.
Tyder på att tillverkarna vill tjäna mer pengar på skrot och vi konsumenter får stå för notanq(;^p
Tyder på att tillverkarna vill tjäna mer pengar på skrot och vi konsumenter får stå för notanq(;^p
Eller är det så enkelt att det säljs betydligt flera LL-pumpar och då ökar även försäkringsärenden, samt att det finns många "lågprisprodukter" på marknaden som inte fullt ut har funktionalitet, kvalite och kapacitet för vårt klimat.Västerhaninge 17 skrev:
Liknande trådar
-
Varför har jag så låga drifttider? Theresienstadt Diplomat 6
Värmepumpar -
Varför får jag varmt sedan kallt vatten? Nibe Eminent
Vatten & Avlopp -
Varför matar pelletspannan på för mycket pellets?
Ved, Pellets, Flis -
Offererad dyr pelletsbrännare, varför?
Värme allmänt -
Varför går det så mycket pellets för mig ??
Ved, Pellets, Flis