Vi har flyttat in i en cirka 5 år gammal lägenhet med några dimrar. Jag har provat en taklampa med gamla traditionella glödlampor (inte LED). Det går bra att reglera ljuset upp och ner men den maximala ljusstyrkan är för svag.
Skall det vara så?
Vad beror det på?
Skall det vara så?
Vad beror det på?
Hur hög är den totala effekten på din nya lampa jämfört med den tidigare? LED drar 85% mindre ström och en dimmer anpassad för LED kanske inte klarar effekten. Vad är det för dimmer och hur hög effekt på nya lampan som sagt.
Det borde handla om någon maxinställning. Ta reda på vilken typ av dimmer det är, du får troligen montrea bort fronten, så bör du se en typbeteckning. Och googla efter instruktioner.
Jag bifogar en bild på dimmern utan lock. Jag kan inte se någon inställning av max eller min. Kanske måste man öppna mer? Det står PL1403a men jag hittar ingen sådan dimmer när jag googlar. Jag provar med en 40 W gammal glödlampa (inte LED).Dede77 skrev:
När jag skrev om att ta av fronten, så antog jag att det gällde en vanlig dimmer med knapp att vrida på. Nu ser det ut som en dimmer som styrs med fjäderbelastad knapp?
I så fall är detta bara en brytare med fjäder som vi ser. Själva dimmern är en "puck" som kan finnas i dosan bakom brytaren, men den kan sitta var som helst mellan denna brytare och lampan. Ex. i takdosan, eller ngn kopplingsdosa uppe vid taket. Det gåre en styrtråd från brytaren till dimmern.
I så fall är detta bara en brytare med fjäder som vi ser. Själva dimmern är en "puck" som kan finnas i dosan bakom brytaren, men den kan sitta var som helst mellan denna brytare och lampan. Ex. i takdosan, eller ngn kopplingsdosa uppe vid taket. Det gåre en styrtråd från brytaren till dimmern.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför lyser inte min ledlampor
El -
Varför lyser endast en, spotlight.
Belysning -
Varför lyser inte vägglampan?
Belysning -
Varför lyser den gröna lampan på min Biomatic 20+ innan den har tänt, och tänder gör den inte
Ved, Pellets, Flis -
Varför lyser det en röd lampa till höger på mitt kontrollskåp till 4evergreen reningsverk
Vatten & Avlopp