Vi hade bestämt att rengöra vår vattenlås p.g.a. vattnet åkte ner segt och ibland hördes bubblande högt efter några minut.
Rör och vattenlås under diskbänk, några kopplingar är synliga och en flaska ligger bredvid. Möjliga läckage finns vid vissa kopplingspunkter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så efter vi hade rengört delar och lagt delarna tillbaks så har det börja läckt några ställen. Tog ett videon på det.

Det som jag har hittat är dem 4 ställen med pil som pekar under bilden.

Vattenlåsinstallation under diskbänk med fyra markerade läckagepunkter. Grå och vita rör och kopplingar syns tydligt.
Skapa konto

Det läcker ibland den röda pilen, jag vet ej hur man justera den. Jag hade försökt dra ner samt snörra runt den för rengöra men lyckades ej så jag snörade tillbaks men vet ej om det gjorde något skillnad. Så jag lät den vara efter det.

Läckande vattenlås under vask med röd pil som visar problemområdet.
Skapa konto

Jag har ett till video där jag drar en av rör som läcker. Är det någon som vet var man kan hitta gummit som på videon under? Har ej hittat en som liknar för just den gråa röret. Jag har hittat rätt storlek på gummiförpackning för dem vita röret men jag har bara bytt på den högra vita som läckte förut men inte nu längre.

Just en märklig grej hände, efter jag hade dragit ut gråa röret från videon. Så hörde jag ett hissande ljud. Sedan flödde det ut mycket vatten, som tur hade jag hinken under.

Lila hink med vatten inuti, använd för att fånga läckage från ett rör i ett VVS-problem, som beskrivet i forumtexten.
Skapa konto

Jag hann filma det bubbliga ljudet, det ljudet repeterar typ varje halv-hel timme eller längre. Beror på hur mycket vatten användes. Man kan även höra det från vardagsrummet.

Jag misstänker kanske gummiförpacking på dem vita rör kanske inte täcker där de läcker eftersom jag hade öppnat dem när de var tätt innan. Då gummit kanske blev dåligt p.g.a att jag öppnade dem? Eller om jag har lagt dem konstigt tillbaks.
Någon som har förslag eller tips på vad som kan göras?

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.