Min första fråga här på forumet...
Har idag städat krypgrunden och under plasten,(därför ingen plast på bild) efter snickarnas arbete i stugan vintras.Undrar varför de har använt olika skivmaterial, osb och den andra skivan som dessutom inte är konsekvent använd på samma sida nedåt., det har redan blivit angrepp av den kända fuktiga miljön på osb skivor...i min värld var jag övertygad om att de skulle använda råspont som jag skulle linoljeimpregnera, frågade om vi skulle skriva något mer specificerat på jobbet men det skulle inte behövas. Jag hade gärna velat ha linullsisolering och var beredd på att lägga en extra peng på det men de skrev att de rek at använda den lösull som jag sedan godkände..mitt arbete med krypgrunden är inte klart men det känns svårare o svårare att gå vidare med alla blandade material, försöker rensa ut allt mish mash som kan tänkas börja lukta o mögla, Olika skivmaterial i krypgrund med osynlig plast, avslöjande problem med fuktighet och isoleringsval.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Olika skivmaterial under en stuga med synlig osb-skiva och inkonsekvent användning i fuktig krypgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
tack

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.