Jenspeh skrev:
Janus82... Närapå i vart fall...

Här finns lite fakta (och i sann bygga hus anda: hur man bygger sin egen...)

[länk]
Vilka fantastiska bilder från månresorna det fanns på den sidan.
 
Musköberget är ju ett kanonställe....jag har varit ner där fast egentligen inte då det inte finns men det är imponerande iaf.
 
Nimajneb skrev:
Som jag skrev tidigare, det var nog lättare att skicka någon till månen än att lyckas med en bluff.
Och jag håller med dig lika mycket nu som vad jag gjorde då.
 
Hur kan man vara säker på att månen finns?

Kan det inte vara amerikanerna som projicerar den på himlen?
Eller varför inte Vatikanen?

Idén med projektion har ju använts i t ex Batman. ;)

http://www.ausa.org.uk/images/upload/batman.jpg
 
P
mstrand skrev:
Är det samma skyddsrum som man kommer in i från Ok ovanför slussen? Eller finns det två i samma berg?
[länk]
Det är samma..... Jag har också parkerat i den där "hoax'en"
 
Jag tror inte att konspirationsteorier finns på riktigt. Det är bara en bluff alltsammans.
 
Avemo skrev:
Jag tror inte att konspirationsteorier finns på riktigt. Det är bara en bluff alltsammans.
För att inte tala om byggahus.se! :cool:
 
spararen skrev:
För att inte tala om byggahus.se! :cool:
Var har du varit! Sov sen 2006? ;)
 
Tysta svarta helikoptrar har ju visat sig finnas på riktigt iaf.
 
På tal om rymdkapplöpningen och tävlingen om att komma först till månen.
Jag har ett svagt minne av att jag sett amerikanska bilder från månen där en sovjetisk rymdsond kraschar i bakgrunden. Tror det var i en dokumentär i flera delar på SVT för 1-1,5 år sedan.
Det skulle ju vara ytterst tunga bevis om de två tävlande lyckades fotograferade varandra.
Någon som minns något om detta?
 
Glufsglufs skrev:
Tysta svarta helikoptrar har ju visat sig finnas på riktigt iaf.

- Tysta ? - Var ?

men åter till ursprungsfrågan,
- Har du något bra motiv varför du vill flyga dit ?
 
Det mest imponerande med bluffen om månlandningen är att den förbereddes så lång i förväg. Redan 22 mars 1924 gifte sig Edwin Eugene "Buzz" Aldrins (andre mannen på månen) far (Edwin Eugene Aldrin sr) med kvinnan som skulle bli Buzz mor. Hon hette inget annat än Marion Moon! Detta är ju ett alltför stort sammanträffande för att det ska vara en slump.

Buzz farfar och farmor hette för övrigt Johan och Anna Aldrin och utvandrade 1892 från Nykroppa i Värmland. Så även Sverige var inblandad i bluffen på ett väldigt tidigt stadium.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.