7310070025302 skrev:
[länk]
Den där bilden är förfalskad och Katarinagaraget är en hoax. Det ser man bl.a. på reflektionerna i garageporten.

Enligt säkra källor iscensatte man "katarinabergs-konspirationen" för att slippa bygga ett riktigt garage.






;)
 
Jaha ja, mystiken tätnar. Jag kollade Google streetview på den påstådda platsen för detta garage och jämförde med bilden i din länk. Uppenbarligen är det något fejk för sådär ser det inte ut. Bilen ser också rätt konstig ut. Det måste vara så att regeringen vill få oss att tro att det finns ett garage vi kan gömma oss i om det blir krig, men i själva verket kommer vi dö som flugor på denna adress när bomberna faller. Faller föresten, det är väl den där jädra moderatregeringen som försöker minska arbetslösheten genom att lura ner oss i ett berghål för att sedan ta kål på oss. Bomber faller det nog inga.
 
eviljava skrev:
Den där bilden är förfalskad och Katarinagaraget är en hoax. Det ser man bl.a. på reflektionerna i garageporten.

Enligt säkra källor iscensatte man "katarinabergs-konspirationen" för att slippa bygga ett riktigt garage.






;)
Tycker det är märkligt att man får publicera sådant där uppenbarligen fejkat material på Internet utan att ställas till svars för sina handlingar. Givetvis ser domstolarna mellan fingrarna när det gäller just katarinagaragebilder.
 
eviljava skrev:
Den där bilden är förfalskad och Katarinagaraget är en hoax. Det ser man bl.a. på reflektionerna i garageporten.
Jag har i alla fall parkerat i det hoaxet ett dussintal gånger (varje gång vi kryssar med Birka).

Jag lovar att ta lite fejkade bilder där nästa gång (om två veckor). Inga videofilmer, bara stillbilder, de är enklast att fejka.
 
eviljava skrev:
Den där bilden är förfalskad och Katarinagaraget är en hoax. Det ser man bl.a. på reflektionerna i garageporten.

Enligt säkra källor iscensatte man "katarinabergs-konspirationen" för att slippa bygga ett riktigt garage.

;)
Katarinagaraget mfl skyddsrum/bunkrar byggdes för att stänga in folket i medan politikerna åkte till månen!? :cool:
 
Nerre skrev:
Jag har i alla fall parkerat i det hoaxet ett dussintal gånger (varje gång vi kryssar med Birka).

Jag lovar att ta lite fejkade bilder där nästa gång (om två veckor). Inga videofilmer, bara stillbilder, de är enklast att fejka.
Du är tydligen en av etablissemangets lakejer, det är uppenbart. Ta du några bilder, det kommer bara göra det uppenbara tydligt - en konspiration mot folkets frihet.
 
Om denna mytomspunna grotta finns eller inte kan vi tvista om i en livstid. Jag som uppvuxen stockholmare har lagt åtskilliga nätter i att åka runt och leta efter detta paradis. En kompis till mig berättade att han fått upp ett spår som han skulle undersöka och sedan han for iväg för att följa upp detta spår har ingen sett eller hört från honom eller hans Amazon.
 
I nåt Discoveryprogram sa dom en gång att en modern mobiltelefon har mer datakapacitet än månlandaren hade då.
Hur många skulle jacka in sin mobil i en månfarkost och säga: "OK, nu drar vi!" ?
 
Mikael_L
bax skrev:
I nåt Discoveryprogram sa dom en gång att en modern mobiltelefon har mer datakapacitet än månlandaren hade då.
Hur många skulle jacka in sin mobil i en månfarkost och säga: "OK, nu drar vi!" ?
Och jag har hört att en C64 hade betydligt mer datakapacitet, så det kan säkert stämma.

Glöm inte att 1969 fanns det inte ens någon mikroprocessor, så en dator var tvungen att byggas upp av diskreta logiska IC-kretsar. Så jag skulle vara mycket förvånad om det fanns mer än mycket mycket basic datakraft ombord. Med tanke på plats, vikt och energiförbrukning.

Någon kan kanske bringa lite klarhet i hur mycket ev datakraft det fanns på; marken, månfarkosten samt själva landarmodulen.
 
Mikael_L skrev:
Och jag har hört att en C64 hade betydligt mer datakapacitet, så det kan säkert stämma.

Glöm inte att 1969 fanns det inte ens någon mikroprocessor, så en dator var tvungen att byggas upp av diskreta logiska IC-kretsar. Så jag skulle vara mycket förvånad om det fanns mer än mycket mycket basic datakraft ombord. Med tanke på plats, vikt och energiförbrukning.

Någon kan kanske bringa lite klarhet i hur mycket ev datakraft det fanns på; marken, månfarkosten samt själva landarmodulen.
I dom filmer jag sett så har det alltid gjorts alla beräkningar på marken, sedan har astronauterna bara knappat in resultaten, varför skulle det behövas någon "datorkraft" där uppe egentligen?
 
Mikael_L
Daniel78 skrev:
I dom filmer jag sett så har det alltid gjorts alla beräkningar på marken, sedan har astronauterna bara knappat in resultaten, varför skulle det behövas någon "datorkraft" där uppe egentligen?
Med tanke på den generella tekniska nivån samt att en radiokontakt mellan jorden och astronauterna är max 1,5 sekund pga det korta avståndet (jmf med mars t.ex) så kan jag mycket väl tänka mig att det inte alls fanns datorer ombord.
 
Skulle inte en dator vara tyngre än själva landningskapseln? På den tiden menar jag?
 
Jag har läst "någonstans" att månlandaren hade en hårddisk på 36kb och en reservhårddisk på 6kb. Enligt vissa skulle det fungera att landa med enbart reservhårddisken men det testades aldrig.

Jag har ingen källa på detta så korrigera mig gärna om det är fel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.