I Holland analyserade man mångruset de fått från Nasa för något år sen och fann att det var förkolnat trä..

Nu hetsar de upp sig över att Kina vill landa på månen. Och vill fridlysa de område de sägs ha landat på..

Förövrigt uppdagades det nyligen om att Sovjet ljugit om hur gagarin kom tillbaks från rymden.

Sätter på mig min foliehatt..


Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
 
I alla händelser var det en imponerande bedrift att på ett fåtal år utveckla allt det som behövdes.

Betänk att man aldrig tidigare hade:

- Gjort en rymdpromenad
- Dockat i rymden
- Lämnat omloppsbana runt jorden och återvänt
- Landat på en annan himlakropp

I mina ögon fullständigt makalöst. Inte minst med tanke på den halsbrytande takten:

Oktober 1968 den FÖRSTA bemannade Apollo färden (Apollo 7).
Sedna drog man iväg 8, 9 och 10 i snabb takt och landade på månen med Apollo 11 i juli 1969 endast åtta månader senare. (Vilket jag fö såg live på TV).

Mikroprocessorn uppfanns inte förrän ett par år senare. Vilket gör det hela än mer imponerande.
 
Mikael_L
raveper skrev:
Jag tror aldrig att de var på månen...
Det här är min favorit. :)
http://www.dc8p.com/html/moonhoax.html
Glöm inte att ha på datorljudet, "musiken" förhöjer det hela en del.
 
Extra intressant blir det om man betänker att Ryssarna måste ha varit inblandade i konspirationen. Då blir slutsatsen direkt att hela Kalla Kriget var en bluff ägnad att kontrollera jordens befolkning.

Troligen iscensatt av utomjordningar dessutom.

(Samma varelser som först flyger tvärs genom hela universum för att sedan känna sig nödgade att bygga pyramider för att kunna navigera här på jorden :x)
 
Gumpa skrev:
Om dom verkligen var på månen ja. Därom tvistar de lärde. Har ni sett filmen Capricorn One? Var det helt enkelt ett race för att knäcka Ryssland ekonomiskt?
Näe, det är nog inte "de lärde" som tvistar om det, utan konspirationsmaffian som tror att det är något lurt bakom allt som händer.
 
Wikipedia:

Several planned missions of the Apollo manned Moon landing program of the 1960s and 1970s were canceled for a variety of reasons, including changes in technical direction, the Apollo 1 fire, hardware delays, and budget limitations. Immediately after the program achieved its primary objective in July 1969 with Apollo 11 to land men on the Moon and return them safely, nine more landing missions were planned, but the last three, Apollo 18, 19 and 20, were cancelled.
 
Namnen på astronauterna som påstås ha deltagit är inta tagna ur luften. Dessa personer har dött under tiden då expeditionen skulle ha ägt rum och deras kroppar aldrig återfunnits!
Tillfällighet?

http://www.imdb.com/title/tt1772240/

Kolla filmen. Det finns en del fakta i den. Bl.a. gamla filmer som skulle ha läckt ut, och placerats på youtube.

p.s. regeringar ljuger! Ofta! Det räcker att se på våran egen :(
 
Konsten att ljuga trovärdigt är att använda en dos sanning.

Det är kollosalt svårt att smyga upp en Saturnus V raket i luften utan att det märks.

Jag har själv bevittnat en rymdskytteluppskjutning 5 km avstånd (stod på taket till en av NASAs radarstationer inne på området). Det är minst sagt spektakulärt.

Dessutom krävs det ca 5000 personer på plats, men visst, dom är säkert mutade och/eller avrättade hela gänget..
 
Man skjuter upp raketter hela tider. Dock som obemannade farkoster. Men det kan finnas människor där? Eller?
 
SBH skrev:
man kan sätta teleskop och annan utrustning för att slippa något jordens störning.
eventuell minerall gruvdrift. om dom hittar något användbart.

varför tror du inte det då? tror du att det är helt omöjligt på den tiden?
???
 
BigGitt skrev:
Man skjuter upp raketter hela tider. Dock som obemannade farkoster. Men det kan finnas människor där? Eller?
En Saturn V är ett STORT as, inget man förklär till vanlig nyårsraket utan vidare.
 
  • us-launch-vehicle-payload-size-comparison.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hmmm. Payload capablilties... Det måste innebära att de kan lasta 120 000 ton bränsle?!

Wow.
 
camelot skrev:
Hmmm. Payload capablilties... Det måste innebära att de kan lasta 120 000 ton bränsle?!

Wow.
Njae, Payload är nyttolast, inte bränsle, och 240´000 pounds blir typ 108 ton.
 
En Saturn 5 raket har en bränsleförbrukning på ungefär 1 liter per 4cm.. undrar vad miljöpartiet säger om det ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.