När jag ska logga in så kommer detta skit upp!!
Av nyfikenhet så kollar jag lite vad kakorna har för tid i min dator också.....

Cookieinställningsskärm som visar en maximal lagringstid på 7975 år och alternativ för att acceptera eller ändra cookieinställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

7975 år, jag är imponerad INTE!!!

Laptopskärm med webbläsare som visar cookieinställningar för en webbplats, där maximal lagringstid anges som "Beständig".
Skapa konto

Beständig, betyder det så länge datorn finns??

Och när jag har nekat detta och loggar in så kommer detta upp!!

Bilden visar en datorskärm med ett felmeddelande som säger "Cookies are required to use this site" på forumet Byggahus.se.
Skapa konto

När jag loggar in på nytt så kommer jag in men undrar då, släppte jag in detta skräpet nu??

Detta betyder mycket för min del och inser att beslutet att använda en gammal dator när jag är inne på detta forum med rensning av kakor varje gång som jag stänger webbläsaren verkar vara ett bra beslut!

• Haha
Peter_Ker och 1 till
  • Laddar…
Du vet att du kan rensa bort vilka kakor du vill, när du vill va? Precis som med kakfatet på köksbordet. Det är bara att skicka i sopen när du känner för det.

Dessutom måste du ju inte acceptera alla kakor, precis som på de flesta andra websiter, men några är klarar man sig inte utan för att siten ska fungera.

...så du kan lugnt låta bli att använda en gammal dator bara för detta ändamål....

MathiasS MathiasS skrev:
Du vet att du kan rensa bort vilka kakor du vill, när du vill va? Precis som med kakfatet på köksbordet. Det är bara att skicka i sopen när du känner för det.

Dessutom måste du ju inte acceptera alla kakor, precis som på de flesta andra websiter, men några är klarar man sig inte utan för att siten ska fungera.

...så du kan lugnt låta bli att använda en gammal dator bara för detta ändamål....
Läste du mitt inlägg och tittade på bilderna?

Jag kan tillägga att jag alltid nekar kakor och nu kommer jag att böra använda annonsblockerare i denna datorn också.

M maxmsm skrev:
Läste du mitt inlägg och tittade på bilderna?

Jag kan tillägga att jag alltid nekar kakor och nu kommer jag att böra använda annonsblockerare i denna datorn också.
Ja. Frågan är vad problemet är med att acceptera vissa kakor?

MathiasS MathiasS skrev:
Ja. Frågan är vad problemet är med att acceptera vissa kakor?
Varför ska jag??

Tillägg, jag accepterar ju funktionella, detta räcker för mej.....

Redigerat:
Glöm inte att logga ut från hemsidan varje gång också.

M maxmsm skrev:
Varför ska jag??

Tillägg, jag accepterar ju funktionella, detta räcker för mej.....
Och om du accepterar funktionella kakor så fungerar ju siten, jag provade just. Så jag förstår inte vad problemet är då (webläsare jag inte använt tidigare, ej inloggad). Det är ett fel på din sida.

Jag accepterar heller aldrig annat än funktionella/strikt nödvändiga kakor och har aldrig några problem med det.

• Gilla
maxmsm
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Och om du accepterar funktionella kakor så fungerar ju siten, jag provade just. Så jag förstår inte vad problemet är då (webläsare jag inte använt tidigare, ej inloggad). Det är ett fel på din sida.

Jag accepterar heller aldrig annat än funktionella/strikt nödvändiga kakor och har aldrig några problem med det.
Detta började för ett par dagar sedan när man hade bytt hur det ser ut när man loggar in, jag klickar på en flik där jag har meddelande sidan när jag ska logga in så att jag "tvingas" att logga in direkt.

Jag gillar vissa sajter som har knappen neka alla eller avvisa alla.

P Peter_Ker skrev:
Glöm inte att logga ut från hemsidan varje gång också.
Det görs automatiskt när jag stänger ner webbläsaren då den är inställd på att städa bort alla gamla kaksmulor vid stängning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.