Hej
Har spacklat fasningen på gipsen med mellanspackel och limmat pappremsa när det torkat med våtrumslim. Allt såg kanon ut tills jag la på finspackel över och remsan reste sig. Vad kan ha gått fel?
Allt har gått torka emellanåt.
Har spacklat fasningen på gipsen med mellanspackel och limmat pappremsa när det torkat med våtrumslim. Allt såg kanon ut tills jag la på finspackel över och remsan reste sig. Vad kan ha gått fel?
Allt har gått torka emellanåt.
Du ska väll inte spackla först och sen komma remsan.
Du "limmar fast" remsan med skivspackel sen när det torkat spacklat du över.
Men imo är det overkill, använd det lättare självhäftade glasfiberremsa iaf som du tejpar fast först och sen bara spacklat in direkt.
Pappremsa har jag bara använt när jag spacklat tak, men glasfiberremsa har funkat på vägg och det har aldrig spruckit eller nått
Du "limmar fast" remsan med skivspackel sen när det torkat spacklat du över.
Men imo är det overkill, använd det lättare självhäftade glasfiberremsa iaf som du tejpar fast först och sen bara spacklat in direkt.
Pappremsa har jag bara använt när jag spacklat tak, men glasfiberremsa har funkat på vägg och det har aldrig spruckit eller nått
Jag har med fått bubblor då o då och är inne på att jag rört om spacklet för lite och inte väntat tills att bubblorna försvunnit innan jag börjat och spackla.Guntharz skrev:
De är rena vetenskapen med remsor för en amatör.
Klicka här för att svara