Hej!

Kan någon förklara för en helt okunnig varför vattnet ut i våra kranar inte blir varmare? Har en IVT 290aw med en optima utomhus.

• Display på IVT 290aw visar temperaturer, inklusive 24.9/55.2 grader. Fråga diskuteras om varför kranvattnet inte blir varmare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av märkplåt på IVT 290 A/W värmepump, visar modell och teknisk specifikation under en gul varningsetikett.
    Skapa konto
  • Närbild av värmepumpens komponenter med synliga cirkulationspumpar och rörkopplingar, relaterat till en fråga om kallt vatten i kranarna.
    Skapa konto
  • Cirkulationspump av märket Wilo RS15/6-3 C med tekniska specifikationer, intill en ventil märkt Myson, i ett värmesystem.
    Skapa konto
Jag gissar på växelventilen... Den verkar värma varmvattnet både med kompressor och elpatron, så nånstans måste värmen ta vägen.

Skriv ned alla temperaturer så kan man ställa en bättre diagnos.

useless useless skrev:
Jag gissar på växelventilen... Den verkar värma varmvattnet både med kompressor och elpatron, så nånstans måste värmen ta vägen.

Skriv ned alla temperaturer så kan man ställa en bättre diagnos.
Nu kommer en till dum fråga… hur får jag fram alla temperaturerna?

Fritt från minnet:

1: Ställ in rätt datum på värmepumpen.
2: Håll in ratten några sekunder så du kommer till "Avancerad meny"
3: Rulla ner till "accessnivå" och knappa in dagens datum, MMDD, dvs 1115 i dag.
4: Klicka bort meddelandet om att accessnivån är "Service"
5: Håll in ratten igen så du kommer tillbaks till "Avancerad meny"
6: Rulla ner till "Temperaturer" så borde du se en lista med alla givare.

Edit: När jag tänker efter så är nog datuminställningen i den avancerade menyn, så punkt 1 och 2 får byta plats.

useless useless skrev:
Fritt från minnet:

1: Ställ in rätt datum på värmepumpen.
2: Håll in ratten några sekunder så du kommer till "Avancerad meny"
3: Rulla ner till "accessnivå" och knappa in dagens datum, MMDD, dvs 1115 i dag.
4: Klicka bort meddelandet om att accessnivån är "Service"
5: Håll in ratten igen så du kommer tillbaks till "Avancerad meny"
6: Rulla ner till "Temperaturer" så borde du se en lista med alla givare.

Edit: När jag tänker efter så är nog datuminställningen i den avancerade menyn, så punkt 1 och 2 får byta plats.
Tusen tack!
Såhär ser det ut:
Temperaturdisplay för värmesystem, visar temperaturer för start och stopp samt realtidstemperaturer.
Skapa konto
Display på värmepump visar temperaturinställningar för varmvatten, inklusive start och stopp vid olika grader.
Skapa konto
Skärm på ett värmesystem som visar temperaturinställningar för varmvatten, med olika start- och stopptemperaturer, samt aktuell tidsangivelse.
Skapa konto

T8-T11 då?

useless useless skrev:
T8-T11 då?
Display av värmesystem som visar temperaturer, inklusive "Varmvatten stopp" och tiden 16:33:35.
Skapa konto
Bilden visar en display med temperaturavläsningar: T10 35,2°C, T11 -3,3°C och T12 10,3°C. Texten "Korrigera givare" syns också.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.