Jag blir inte klok på detta fel. Kylskåpet är "Husqvarna Opal Plus".
Sedan slutet av sommaren, tidig höst, har det byggts på is i nedre halvan av kylskåpet. Det som är i de nedre lådorna fryser samtidigt är det 7-8 grader i den övre delen. Självklart har vi avfrostat och torkat ur "dränerings-hållarna" på baksidan ett antal gånger. Fick tipset att byta tätningslisen på dörren vilket gjordes för 5 dagar sedan då vi avfrostade senast, men redan nu börjar det bygga på is nedtill på den bakre väggen. Bilden är från innan den senaste avfrostningen.
Vad kan det bero på?
Sedan slutet av sommaren, tidig höst, har det byggts på is i nedre halvan av kylskåpet. Det som är i de nedre lådorna fryser samtidigt är det 7-8 grader i den övre delen. Självklart har vi avfrostat och torkat ur "dränerings-hållarna" på baksidan ett antal gånger. Fick tipset att byta tätningslisen på dörren vilket gjordes för 5 dagar sedan då vi avfrostade senast, men redan nu börjar det bygga på is nedtill på den bakre väggen. Bilden är från innan den senaste avfrostningen.
Vad kan det bero på?
bara att byta sensorn som sitter bakom isenH hogge skrev:Jag blir inte klok på detta fel. Kylskåpet är "Husqvarna Opal Plus".
Vad kan det bero på?
avfrosta först lääänge det är mer is bakom än framför
finns flera trådar här på BH om detta
Tack!returen skrev:
När vi avfrostat har vi t.o.m. tagit bort alla de inre plastskydden som isen sitter på enligt bilden. Vi har gjort snustorrt både inne i och bakom i de plastbehåĺlare som samlar upp kondensvattnet. Intressant med sensorn nu nämner. Vad känner den av och styr?
Och jag ska söka efter tidigare trådar som du nämner.
styr avfrostningenH hogge skrev:Tack!
När vi avfrostat har vi t.o.m. tagit bort alla de inre plastskydden som isen sitter på enligt bilden. Vi har gjort snustorrt både inne i och bakom i de plastbehåĺlare som samlar upp kondensvattnet. Intressant med sensorn nu nämner. Vad känner den av och styr?
Och jag ska söka efter tidigare trådar som du nämner.
Liknande trådar
-
Varför droppar det i denna ventil?
Värmepumpar -
Varför är det vatten i luftningen och luktar avlopp på vinden?
Vatten & Avlopp -
Vad är detta för plast och varför är den där?
Byggmaterial & Byggteknik -
Varför är det sådan diff mellan Eon och växelriktaren?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Behövs det något mer och varför?
Studenter