Den normala användaren är ju inte intresserad av värmekurvor, gradminuter, kopplingsdifferenser, pumphastigheter etc.
Så jag tröttnade och skrev ett eget styrsystem som alla kan använda.

Kontrollpanel för värmesystem med texten "Purjo800 Optima 3.20.11" och en röd ratt med pilar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grundinställningen görs i ett enda steg. Resten sköter den avancerade AI-assisterade värmepumpsspekulatoralgoritmen.

Skärm för snabbinstallation av styrsystem, där användaren ska välja mellan alternativen "I stan" eller "På landet".
Skapa konto

Display med meddelandet "Snabbinstallation: Gratulerar. Din värmepump är nu installerad och klar," mot blå bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
DonPablo och 3 till
  • Laddar…
Om man känner sig som en expert och vill ta fullständig kontroll över sin värmepump så kan man såklart även göra avancerade och individanpassade inställningar både för värme och varmvattenproduktion.

Skärm med avancerade inställningar för värmepump, visar texten: "Är du frusen? Ja / Nej, jag bor på landet.
Skapa konto

Värmepumpsdisplay med frågan "Duschar du ofta?" och alternativen "Ja" och "Nej, jag bor på landet" under avancerade inställningar.
Skapa konto

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
SvanteC och 9 till
  • Laddar…
Var höjer man trycket i systemet?
Borde ligga på startmenyn.

• Haha
cpalm
  • Laddar…
B Bjober skrev:
Trycket styrs väl av om du bor på landet... Husen brukar vara lägre.

• Gilla
DonPablo och 3 till
  • Laddar…
B Bjober skrev:
Den hämtar lufttrycket från SMHI och sköter resten automatiskt.

• Gilla
Bjober
  • Laddar…
B
Tror min kollega skulle behöva den här uppgraderingen till sin bergvärmeanläggning.

De har bara 17-18c inne på vintern, hon kan inte ändra kurvan, så hon eldar I braskaminen för att få upp tempen inne, för att slippa frysa. Hon bor inte på landet, så veden är riktigt dyr och grannarna är trötta på att hon eldar hela vintern. Och hon är trött på att elda också. Hon behöver denna produkt.

• Gilla
DonPablo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.