Nu har jag bevis för att katten smyger upp i lgh 2 och myser för sig själv när det passar den lille herrn :cool:

Svartvit övervakningsbild på en katt som smyger i en halvfärdig lägenhet med byggmaterial och en stängd dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Han fastnade på bild där i mörkret! (Ganska bra bild i mörker faktiskt! Lite impad..)

...inte bara flugor som larmar ;)
 
  • Gilla
gordell och 2 till
  • Laddar…
FIBER IS IN DA HOUSE!
Äntligen efter alla års väntan, nu är vi inkopplade och det fungerar! Blev INTE IP-O (även om de också har börjat koppla in i området nu).

Det beror på många saker.. (inte enbart på grund av deras kassa företagsstrategi.. dvs gör kunderna så sura som möjligt, informera ej om relevanta saker, svara helst inte alls på jobbiga frågor.. och kom ihåg att låta hela företaget inkl alla avtal.. ligga på is nått år för att ’vi’ klantat oss och måste strukturera om.. ledordet där var - säg inget till kunderna!).

Det blev ett annat trevligt företag (det var minst tre företag som ville gräva här efter nått år :surprised: efter vi tecknat upp oss på IP-O.. ) som också drog ut lite på tiden, men hade kanonsupport när man iaf ville prata med dem el skälla på dem (y)

Skärmdump av resultaten från ett bredbandstest visar nedladdningshastighet 107,95 Mbit/s och uppladdningshastighet 107,06 Mbit/s.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter att de hittat tråden som ej blivit svetsad förra veckan.. så ringde de och kollade att allt kommit igång här (y) och nu har vi kopplat in det, dragit linan från källaren till ”skåpet”.. kopplat in nya switchen.. botat om våra trådlösa ”puckar” och kört bredbandskollen :love:

Bilden är ifrån min padda :cool: indikerat att det fungerar utmärkt över wi-fi också.. och framförallt fick vi alla trådar i sladdarna rättkopplade (jäkla pillerjobb) när vi klippte/monterade..

Dock visade det sig (då vi bytte namn på nätverket) att alla mina trådlösa pryttlar.. behöver synkas om (tänkte inte på det).. så alla lampor, kameror osv ligger temp nere.

Men det fixar vi sen.. nu kan vi korka upp champagnen!

..OCH IMORGON testkörs uppkopplingen med undervisning för 200 universitetsstudenter här hemifrån :cool:
 
  • Gilla
gordell och 1 till
  • Laddar…
Gött. Då blir det ännu mer uppdateringar från dig ;)
 
  • Haha
Snigla
  • Laddar…
Och framför allt snabbare.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
Gött. Då blir det ännu mer uppdateringar från dig ;)
Tror inte ni vill ha mer av mig.. haha :p
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Tror inte ni vill ha mer av mig.. haha :p
Åjo. Det vill vi. :D
 
-RB- -RB- skrev:
Åjo. Det vill vi. :D
Vi får väl se, just nu skriver jag inte dubbelt så fort direkt :thinking::)

Har bara iPad för närvarande och det är verkligen inte ”lättskrivet” om man ska skriva mycket text.. pekfingervalsen i slowmotion! :worried:

Har min dator inlämnad.. andra gången, de skickade hem den med samma fel :surprised: så den är tillbaka hos dem nu och de är jäkla tysta :thinking: känns oroväckande!

Hade man haft en normal PC hade jag plockat isär den i molekyler, men Mac.. inte lika lätt!
 
richardtenggren
Då har du ju ändå en riktig dator! ;)
 
  • Haha
Snigla
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Då har du ju ändå en riktig dator! ;)
Det säger du.. :p DEN ÄR JU PÅ LAGNING.. haha ;)

Har fortfarande knappt lärt mig att göra et snabel-a .. hamnar ofta i andra fönster haha :geek: (okok mitt fel, lite trög hehe.. har ju haft den i flera år.. men uppvuxen med PC och har haft dem i 25 år. )

Men jag gillar min Mac-dator ändå! Just nu ligger den lite på minus då.. men när den fungerar som den ska är den trevlig.. och det är skönt när alla mina enheter synkar sig utan att man behöver göra nått... och när det ringer, ringer det överallt :cool: (behöver inte leta efter just telefonen för att svara)
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Buhu... min dator får gå i graven :cry:
Den kändes, för mig, som om den var sprillans ny.. men faktum kvarstår att i datorvärlden är den ej det!

Hade en gräns på att (förutom felsökningen) kunde den få kosta en 5000 kr att laga.. men den är tyvärr inte värd 10 000 kr :( (fortfarande ’en gammal dator’ som efter bytet fortfarande har beg levnadstid..)

Så nu måste jag hitta på en bra ny lösning.. :thinking:

Tror det lutar mot att köra bärbart med skärm.. pga min bärbara pc inte fungerar som den ska heller (äldre ändå..)... och jag vill fasiken inte köpa både en ny bärbar och ny stationär! :oops:

Så då känns det smidigare att köpa en bärbar o gömma i skrivbordet ;) och ta loss den de ggr jag behöver ha med ut..

Prestandamässigt klarade jag mig på min gamla iMac .. och nya Apple-produkter är vassare än den.. oavsett vad jag väljer!

.. lutar mot den billigare MacBook Air (dvs mindre hd o en kärna mindre för grafik).

Någon som testat den? :)
 
En sådan här skärm blev det (screenprint från HP hemsida) iaf (y) tror den blir perfekt för mig och mitt behov :cool:

HP Z27n G2 61 cm bildskärm visar en detaljerad 3D-bild av en bil på HP:s produktwebbsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ett rött äpple skuret i hjärtform med texten "Happy Valentines Day" omgiven av färgglada hjärtan och glitter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ny bärbar dator på bord med öppen skärm, färgglad bakgrundsbild, tangentbord synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

.. äntligen en dator! Det drog ut lite på tiden, men den dök upp :cool:

Så skönt med ett normalt tgb att skriva på.. (har som sagt kopplat ihop den med en större skärm, tangentbord och mus).

Stilig liten dator, perfekt efterföljare till min gamla bärbara.. (ville bestämt inte ha nått som var större än den / en asus) - flera flugor i en smäll (y)

Har börjat rensa mobilen från bilder, som ska upp på servern (inget jag gör via iPad/mobil).

Hade 4600 bilder på mobilen, brukar hålla mig runt 2000.. så nu sorterar jag in i mappar på servern för glatta livet.. backup ska göras oxå på dem sedan (är fanatisk när det kommer till mina bilder..)
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
SUPERKLIPPET 2021 :love:

Vit, begagnad 1700-talsmodell stolar uppställda på trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rejäla stolar från Q har fyndats på blocket. Modell från 1700-talet som utgått (hade spanat på dem tidigare).

Idag (ok igår) var jag på rätt sida på blocket, på rätt tidpunkt.. och såg dessa stolar på annons - och säljaren hade precis sänkt priset!

.. 6 stolar till priset av 1 ..

Mejlade säljaren direkt (y)
 
  • Gilla
BengtH och 3 till
  • Laddar…
Wohooooo... nu är det GODKÄNT!
Va, vad som är godkänt?

Jaha.. sotningen och brandsäkerhetsbesiktningen .. såklart ;)

Tog sin lilla tid, vi fick väl ett temporärt eldningsförbud där ett tag. Men det var snarare lite miss i kommunikationen. Vi fixade det vi skulle och de hade inte tid o komma just då.

Men nu är det färdigt. Alla stegar godkända, infästningar.. glidskydden sitter fast (och numer på korrekt plats! Dvs ej i hängrännan..)

Skorstenarna filmade (y) nu är det 6 (el var det 8 :thinking:) år till nästa gång - då har vi nog bytt tak.

.. en liten notis/tips var att lägga lite nät över en av skorstenarna därfåglarna varje år bygger bo (de rensade sist de var här, men nya pinnar har redan börjat infinna sig..)
 
  • Gilla
Alfons3301
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.