Hej, vi är på gång att bygga hus på totalentrepenad och tänkte att vi skulle "bygga in" ett normalstort värdeskåp i väggen eller golvet någonstans. Det ska kunna gömmas.

Har någon några tips på hur/var det skulle kunna göras? Något man måste tänka på? Vem av byggkillarna ska man anlita i så fall? Vi ska bygga ett sluttningshus.

Tacksam för alla tips och råd! :)

 
Med "normalstort" menar jag inte större än 60x60x60 cm.
 
Gjuta in det i plattan kanske? I vilket fall som helst tror jag det är bra att gjuta fast det i NÅGOT om det skall vara så pass litet, så det inte är för lätt att ta med sig.
 
bakom nån tavla eller bakom klädgalgarna i garderoben är ju en klassiker fast det kanske blir för enkelt för tjuvarna...hade jag varit dig så hade jag gjort en bokhylla som man kan föra åt sidan med skena i golv och en liten motor som hjälp kopplad till fjärrkontroll ;)...coolt

själv har jag byggt ett lönnrum på det sättet i min kolonistuga..fast man för öppna den med handkraft
 
Tack för svar!

Att gjuta in det i plattan har definitivt varit en tanke vi haft, eftersom det INTE ska gå att ta med sig... Men är det alltså realistiskt?





 
Gjut in ett par feta gängstänger som du senare bultar fast skåpet i.
 
Eller bara bulta fast det efteråt i betonggolvet. Finns ju en massa olika expander/kemankare och annat som sitter kanonhårt. Håll bara koll på golvvärmerören innan borrning, om ni nu har detta!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.