Nu har mitt lager av 50 mm långa torx 25 bitsar tagit slut. Någon som vet vart man kan få tag på dem? Vill alltså köpa dem lösa och inte i set.

Förr brukade jag köpa dem på Beijer men nu säljer de bara 25 mm långa vanliga skitbits...

Har kollat på Swedol, Bygma, Jula, Clas Ohlson, Bauhaus, Ahlsell och XL-Bygg (Faringe) utan framgång.

Snälla någon? :D

Eller... Det var så att XL-Bygg (Faringe) har en liten set med Torxbitsar som kostade bara 40 spänn men enda problemet är att märket är ETC. Sämre finns inte... Hann bara skruva EN skruv med slagskruvdragaren innan torx 25:an gick av. Denna set har 2 st torx 25 så jag tog den andra... mhm... den andra gick av direkt. Skruven var inte ens halvvägs inne.... Det enda som är bra med denna set är priset. Nästa gång jag kikar förbi XL-Bygg ska de få 40 spänn av mig utan att jag kräver någonting. Det är väl bättre än att slänga de i sjön.

Närmsta Luna-återförsäljare borde kunna hjälpa dig, art. 2907-2402...
http://www.luna.se/FineToolsAPI/FineDriver.aspx?<getpage naviid='74620'/>

Brukar köpa min wera bits (korta) på tradera eller ebay. Har varit typ 80% billigare än min lokala XL-Bygg handlare även handlat i samband med någon beställning av verktyg från någon UK shop.

Tror att Lobomatic har såna bits av bra kvalitet, men jag är inte säker. Kolla katalogen på www.lobomatic.com (kan vara .se också).

Förresten har Bygg-Ole ett kit med 50mm bits som har varit helt ok. Jag köpte ett att ha i väskan. Det vanliga sortimentet med spår, Pz och Ph plus Torx.

Flinks har väl ett av dom större bitssortimenten på marknaden, skulle prova lyckan där.

gifen skrev:
Flinks har väl ett av dom större bitssortimenten på marknaden, skulle prova lyckan där.

Kan väl inte handla där som privatperson?
Eller har jag missat något?

Flinks hade inte dem sist jag var där... Får väl prova med Luna.

smilingcopycat skrev:
Kan väl inte handla där som privatperson?
Eller har jag missat något?

Det är bara att knalla in och handla, spelar ingen roll om man är privatperson eller företag.
Har handlat på samtliga flinks butiker som privatperson.

Alla så kallade proffs/yrkesbutiker går att handla i som privatperson, anledningen att företagen säger att dom bara servar företag är för att dom ska slippa alla dessa förvirrade själar som flummar runt i hyllorna. Har aldrig varit med om att det varit problem att handla utan konto någonstans. Men dom undviker det väl hellst.

Mvh Henke.

Helt riktigt. De brukar lätt bli irriterade om det kommer kunder som inte har någon aning om vad de ska ha. Såg en medelålders man på just Flinks som hade med sig en gammal sticksågblad och ville ha likadan. Personalen pekade vart bladen finns och han gick dit. Efter en stund gick han tillbaka till där personalen höll till och ville ha hjälp då han inte hittade likadan. Då blev killen i kassan märkbart irriterad men var ändå kontrollerad och saklig. Följde med gubben till sticksågsbladshyllan och pekade direkt på ett paket, vad jag förstod så var det standardblad med den vanliga enkelnocksblad, d.v.s. T typen. Efteråt frågade mannen om hur han skulle göra för att kunna såga rakt. Varpå fick han med en min som sa "du har inget att göra här" svaret om att han skulle ha rakt träbräda, vattenpass eller något liknande som stöd.
Mannen fick vad han ville men han skulle få ett bättre bemötande på t.ex. Bauhaus. Folk som går till Flinks och liknande vet vad de ska ha och inte frågar om hur de använs.

Binesh skrev:
Mannen fick vad han ville men han skulle få ett bättre bemötande på t.ex. Bauhaus. Folk som går till Flinks och liknande vet vad de ska ha och inte frågar om hur de använs.
Så vad du säger är att dom som jobbar på Flinks behöver bara kunna sköta kassaapparaten. Inga säljare behövs altså? ;)

Nimajneb skrev:
Så vad du säger är att dom som jobbar på Flinks behöver bara kunna sköta kassaapparaten. Inga säljare behövs altså? ;)
Passar nog faktiskt in på många som jobbar där, finns några rötägg, dock finns det några eldsjälar med välsvarvade tungor som lurar bland hyllorna.

I Bosch tillbehörskatalog finns bitsen du eftersöker beställningsnr: 2 607 001 638
Det borde väl gå att beställa hos beijer eller woody eller vem som helst som säljer bosch grejer?

Nimajneb skrev:
Det är som att säga att högskolor inte behöver lärare.
Det behövs visst säljare men de är inriktade på en annan nivå än att förklara hur man använder en sticksåg...

På Fredells verktygsavdelning har man aldrig hört talas om några eldsjälar, vare sig man är där och handlar för firmor i full snickarmundering eller privata kläder. Det är ju förstås en jämlikhetsfråga, alla får samma dåliga behandling. De som kan hantera kassaapparaterna däremot är så gott som undantagslöst trevliga. Det är frivilligt att handla där, man kan undvika att gå dit, det är en bra invändning. Jag går inte dit längre heller.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.