Har en stor världskarta (säkert 180x100 cm) som jag skulle vilja rama in, men de enda ramar jag hittar kostar över 1 000 spänn. Någon som har ett vettigt tips? Själva kartan är laminerad, så egentligen behövs inget glas.
 
Är inte 1000:- ett ganska bra pris för en så stor ram?
 
Tycker det låter rentav billigt. Det är ju sex meter "virke" i en sådan ram, plus arbete. Ska du ha det billigare blir det nog till att ha tur på en loppis men då blir ju inte garanterat rätt mått och utseende.
 
"Snål"alternativet är någon lämplig hyvlad list från brädgården, som man gerar snyggt och laserar eller målar i lämplig färg. Brukar kosta ca 20Kr/meter.
 
jenfor skrev:
Har en stor världskarta (säkert 180x100 cm) som jag skulle vilja rama in, men de enda ramar jag hittar kostar över 1 000 spänn. Någon som har ett vettigt tips? Själva kartan är laminerad, så egentligen behövs inget glas.

Jag ramar ofta in och brukar köpa ramar som jag själv sätter ihop. Dem köper jag på en affär som säljer konstnärs material.
Jag kommer tyvärr inte ihåg vad affären heter, men kan ta reda på det, om det är av intresset, det ligger nära mig.
En trä ram i den storlek kostar ca 150 kr där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.