Äger en Black/decker Firestorm. Den har 5 år gammal. Batteriet är nästan slut, behöver köpa ett nytt. Problemet är att ett orginal batteri kostar runt 700 :- . Finns det piratbatterin att köpa till ett billigare pris? eller måste jag köpa orginal? Eller skall ja köpa ny maskin? tips tack

Det finns lösa celler att köpa så det går att byta ut de som sitter i din ack.
Ett annat alternativ är att köpa en billig dragare på Rusta och pilla ur cellerna ur den och flytta över, de har rätt bra celler i deras dragare.

var köper ja lösa celler? Är det lätt att byta ut cellerna?

biffenz skrev:
var köper ja lösa celler? Är det lätt att byta ut cellerna?
8) Kjell & Co eller Clas i sjön. Är du normalt händig och kan hantera en lödkolv så fixar du det lätt själv. :D

Är det nån som har tips på var man kan köpa de miljöovänliga NiCd-cellerna? Jag har en AEG skruvdragare som inte har körts särskilt mycket, och har i stort sett helt slutkörda batterier.

Min erfarenhet är att om man monterar in NiMh i sånahär apparater så kan det dels bli problem med laddaren och dels så har de högre inre resistans. Den här maskinen har bara två celler, d.v.s. 2.4V, så det är nog ganska höga strömmar det rör sig om, därav behövs nog NiCd....

kollat elfa?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.