Ser nästan ut som dom där är hemmagjorda, så jag tippar att det inte blir så enkelt att få tag på liknande.

Krokarna används till att hålla fast plåttaket mot ett vinkeljärn som de hakar i, vinkeljärnet sitter en bit ner på väggen. Krokarna är i dimensionen 5/16 ungefär. Då får man kanske fortsätta att försöka böja till egna och gänga dem.

Nilsson2 skrev:
Krokarna används till att hålla fast plåttaket mot ett vinkeljärn som de hakar i, vinkeljärnet sitter en bit ner på väggen. Krokarna är i dimensionen 5/16 ungefär. Då får man kanske fortsätta att försöka böja till egna och gänga dem.
Finns i weilands sortiment av fastsättningsmaterial en "bult" som heter krokbult vill jag nu minnas.
Kan nog dock vara svår att få tag på som privatperson men Heri är återförsäljare av weilands trappor och liknande så kolla med dom.

Det var intressant. J-krok alltså. Tror att de är längre än 48 mm men för att vara säker måste jag mäta

Welands J-krok finns i ett antal olika längder. Enligt deras katalog finns följande längder: 38, 48, 58, 68, 78 och 120mm.

Kanske passar någon av dessa.....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.