247 läst · 6 svar
247 läst
6 svar
Var hittar man en 8 timmars timer?
Jag är i behov av en timer till att ladda min sons fyrhjuling. Fyrhjulingen rekommenderas att inte ladda mer än 8 timmar. För att göra laddningen så smidig som möjligt så skulle jag vilja ha en timer som man typ vrider upp på 8 timmar eller trycker på en knapp så slår den av efter 8 timmar. Funktionen ska vara lätt så att ett barn förstår. Jag tänker på typ timers för kaffekokare eller ventilationsaggregat på arbetsplatser. wifi finns i utrymmet.
jag har kollat på traditionella timers men alla verkar loopa, alltså att om jag sätter den på 8 timmas laddning idag så går den igång o laddar 8 timmar samma tid imorgon också. Det vill jag inte utan den ska gå 8 timmar och sen slå av.
Vill jag ladda 8 timmar till så får jag vrida upp eller trycka igen.
Några förslag?
Helst inte för dyr lösning samt att ett barn ska kunna trycka igång laddningen själva.
jag har kollat på traditionella timers men alla verkar loopa, alltså att om jag sätter den på 8 timmas laddning idag så går den igång o laddar 8 timmar samma tid imorgon också. Det vill jag inte utan den ska gå 8 timmar och sen slå av.
Vill jag ladda 8 timmar till så får jag vrida upp eller trycka igen.
Några förslag?
Helst inte för dyr lösning samt att ett barn ska kunna trycka igång laddningen själva.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 951 inlägg
Jag skulle kollat på en Shelly Plug, där man kan ställa in vad som händer när man trycker på knappen, samt ställa in en timer.
Så rent krast borde denna funka? oklart hur smidig den är dock.
https://www.jemfix.se/saekerhetstimer-digital-inomhus-brennenstuhl/7112/9059620/
https://www.jemfix.se/saekerhetstimer-digital-inomhus-brennenstuhl/7112/9059620/
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Var hittar jag en ny insatts till denna MMA radiatorventil från -88
Värme allmänt -
Var hittar jag lång MDF-skiva? (2800mm+)
Byggmaterial & Byggteknik -
Golvplank, var hittar man 87 mm täckande?
Golv -
Tips på var jag hittar runt fönster ca 8-9dm?
Fönster & Dörrar -
Var hittar man en vattentät (IP68) inspektionslucka
Badrum