Hej.
Jag är ny här, så jag har inte lärt mig hitta runt än. Möjligtvis postar jag i fel forum.
Peka mig gärna i en mer produktiv riktning i så fall.
Jag söker bra rekommendationer på fukt-utredare i Nordöstra Skåne.
Vi har ett äldre suterränghus med fuktbekymmer, och vi har blivit rekommenderade att låta göra en fuktutredning.
Vi har hunnit genomföra några reno-projekt redan, så vi är vana vid att ta hem offerter.
Men utbudet hos de olika sanitets-företagen är lite spretigt upplagt, alla har inte samma upplägg på sina tjänster vilket gör det svårt att jämföra, och för de saneringsföretag jag varit i kontakt med hittills hittar jag inga rekommendationer/recensioner alls. Det gäller Ocab Kristianstad och Anticimex Kristianstad.
Jag använder en offert-tjänst där man kan hitta en och annan rekommendation, men den har ingen specifik kategori jag kan posta efter offerter.
Tack på förhand!

Redigerat:
Jag känner inte till Nordöstra Skåne specifikt, men generellt kan jag säga att du inte hittar bra hantverkare genom offerttjänster. Det är bara hantverkare som inte lyckas få tillräckligt med uppdrag på sitt goda rykte som tvingas använda sig av dessa tjänster för att få jobb.
Nu utgår jag från att du bor i ett villaområde, och med grannar som också har fuktskadade souterränghus. Knacka på i grannskapet och fråga efter deras rekommendationer på bra firmor som jobbar med fuktutredningar och åtgärder!

Tack för svar.
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Jag känner inte till Nordöstra Skåne specifikt, men generellt kan jag säga att du inte hittar bra hantverkare genom offerttjänster. Det är bara hantverkare som inte lyckas få tillräckligt med uppdrag på sitt goda rykte som tvingas använda sig av dessa tjänster för att få jobb.
Nu utgår jag från att du bor i ett villaområde, och med grannar som också har fuktskadade souterränghus. Knacka på i grannskapet och fråga efter deras rekommendationer på bra firmor som jobbar med fuktutredningar och åtgärder!
Tack för svar. Som svar kan jag säga att offert-tjänsterna har ett blandat utbud, sen handlar det nog om vilken av dem man använder. Kan absolut föreställa mig att vissa av dem är oseriösa, jag slutade använda den första jag hittade för att den var slarvigt upplagd och hade dåligt rykte bland hantverkare. Vi har fått jobb utfört av riktigt bra hantverkare genom den offert-tjänst jag använder nu. Vad gäller grannskapet, lustigt nog så är vi det enda huset på gatan med kraftigt suterräng-läge direkt mot huset. Grannen mittemot oss, på parallellgatan, gör mycket själva.
Men det kan vara värt att fråga runt lite mer.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.