137 läst · 3 svar
137 läst
3 svar
Var hittar man begagnat taktegel
Hej,
Jag och min sambo ska byta ett tak på ca 250 kvadrat och vi söker efter begagnat tegel tvåkupigt. Vi är villiga att plocka ner ett befintligt tak. Är det är någon som har tips på personer/rivningsfirmor man kan kolla med eller har tegel som vi kan köpa?
Jag och min sambo ska byta ett tak på ca 250 kvadrat och vi söker efter begagnat tegel tvåkupigt. Vi är villiga att plocka ner ett befintligt tak. Är det är någon som har tips på personer/rivningsfirmor man kan kolla med eller har tegel som vi kan köpa?
Kan bli svårt att få tag i. Normalt ställs en contiener nedanför och bara kastas i den från taket. Kolla upp med dom som byter/lägger om tak. Så kanske om ni har tur och kan plocka ner det snabbt, så finns en möjlighet. Pannorna ska då åka kana ner på en bana och där plockas upp och travas. Så bara två är nog för lite, ni behöver vara minst 4 st. Företagen kastar ner ett tak på en dag, så tiden är viktig för er att få ner dom.
Finns på Blocket eller valfri säljsite. Har man lite tur finns det i närheten.
Jag handlade för ett antal år sedan från ett företag som jobbade mycket inne i Stockholm och de tog ner pannorna hela om de hade någon som ville köpa.
Jag handlade för ett antal år sedan från ett företag som jobbade mycket inne i Stockholm och de tog ner pannorna hela om de hade någon som ville köpa.
Liknande trådar
-
Var hittar jag MasterBoard?
Bastu -
Var hittar jag lång MDF-skiva? (2800mm+)
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur hittar man kombinerad spis, induktion och värmehäll (ej gas)
Vitvaror -
Var hittar jag en transformator som höjer upp från 400V till 530V?
El -
Var hittar man bra fuktsanerare i Nordöstra Skåne?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer