Hej,

Letar efter kalciumsilikat-skiva (exv. Masterboard, Kerdi-Board, Wedi, Fermacell). Var kan jag köpa 1st (1200mm x 2400mm), minst 10mm tjock.

Letar på nätet men hittar inte…

Har letat på varumärke, dimensioner, osv. men hittar inget vettigt ställe att få tag på 1st skiva.

Tips??

Karrock
Hornbach har fermacell, 12,5mm tjock, men de verkar vara 900 breda. Finns de ens i gammal-icke-ergo-format 1200?
Beijer har minst 600, det finns väl överallt så du kan köpa styckvis. Du kanske får välja 2 st 600 eller 900.

Karrock Karrock skrev:
Hornbach har fermacell, 12,5mm tjock, men de verkar vara 900 breda. Finns de ens i gammal-icke-ergo-format 1200?
Beijer har minst 600, det finns väl överallt så du kan köpa styckvis. Du kanske får välja 2 st 600 eller 900.
Tack för svar. Har en yta på 1000x2400 som ska täckas.

Det jag sett på nätet är 1200x2400 men då bara i ”teorin” verkar det som, för då jag försökt att hitta dem så finns de inte. Så kanske som du säger, att de måtten inte längre erbjuds…

Tigger Tigger skrev:
Hej,

Letar efter kalciumsilikat-skiva (exv. Masterboard, Kerdi-Board, Wedi, Fermacell). Var kan jag köpa 1st (1200mm x 2400mm), minst 10mm tjock.

Letar på nätet men hittar inte…

Har letat på varumärke, dimensioner, osv. men hittar inget vettigt ställe att få tag på 1st skiva.

Tips??
Ingen annan där ute som har tips?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.