7 584 läst · 12 svar
8k läst
12 svar
Var hittar jag en vinkelchuck?
Hej!
Min gula skruvdragare gjorde processen kort med Julas vinkelchuck. Avbruten på mitten
Var hittar jag en som fungerar?
Min gula skruvdragare gjorde processen kort med Julas vinkelchuck. Avbruten på mitten
Var hittar jag en som fungerar?
Denna ser kraftigare ut än Julas, men jag har ingen erfarenhet av den:
http://www.lundqvist.se/frameset.asp?GoTo=presentation.asp#m=v&l=45996&pg=-2&p=55312
/Kilensnickare
http://www.lundqvist.se/frameset.asp?GoTo=presentation.asp#m=v&l=45996&pg=-2&p=55312
/Kilensnickare
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv
Träskruvar är speciellt designade för att användas i trämaterial och har ofta en självborrande effekt som minskar risken för sprickor i träet under infästning. Denna självborrande funktion innebär att skruven skär genom träet när den
Läs mer
Vi kör med Lobomatic. Bör finnas i närmaste välsorterade järnhandel typ Tools/Swedol/Järnia.
Blir till och besöka både Tools och Swedol i morgon måndag då. Jag hittar den inte när jag söker i Swedols internetbutik.
Det blev en från Dieter Schmid eftersom den är liten och att det faktiskt står angivet på nätet hur många newtonmeter den klarar. Dessutom så kostade den bara 40 euro. Jag skriver en recension när den anländer.
Beställde den på söndag kväll från Tyskland och fick den levererad vid dörren på onsdagen. Tyskarna är effektiva.
Jag har provad den till att dra ett antal rejäla skruvar (5 x 90 mm) när jag reglar upp golv och det är inga problem förutom att man kan känna vibrationerna från kugghjulen inuti. Annars så är den liten och smidig och man kommer lätt åt i trånga utrymmen.
Dock så verkar utväxlingen påverka momentstoppet på skruvdragaren på så vis att det löser ut för tidigt. En annan irriterande grej är att bitfästet inte är magnetiskt så man tappar lätt bits.
Nu låter jag kanske överdrivet negativ. Därför vill jag påpeka att den gör sitt jobb. Liten och smidig.
Jag har provad den till att dra ett antal rejäla skruvar (5 x 90 mm) när jag reglar upp golv och det är inga problem förutom att man kan känna vibrationerna från kugghjulen inuti. Annars så är den liten och smidig och man kommer lätt åt i trånga utrymmen.
Dock så verkar utväxlingen påverka momentstoppet på skruvdragaren på så vis att det löser ut för tidigt. En annan irriterande grej är att bitfästet inte är magnetiskt så man tappar lätt bits.
Nu låter jag kanske överdrivet negativ. Därför vill jag påpeka att den gör sitt jobb. Liten och smidig.
Jepp, likaså med Kress och Bohrcrafts modell kan man känna kuggrörelserna litegrann.
Hihi, min nuvarande vinkelschuck som är något gult lågbudgetskrot från coop låter som en slagborrmaskin när man använder den.
Högt som attans låter den.
Hihi, min nuvarande vinkelschuck som är något gult lågbudgetskrot från coop låter som en slagborrmaskin när man använder den.
Högt som attans låter den.
Produkter som diskuteras i tråden